حزب الله: تحریم های آمریکا کم تر از جنگ نظامی نیست
30 بهمن 1401 - 13:28
شناسه : 46378
4
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت که تحریم های آمریکا علیه لبنان و دیگر کشورها کم تر از جنگ نظامی نیست.
منبع : ایرنا
پ
پ

سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی اظهار داشت: تحریم های آمریکا علیه لبنان و علیه کشورهایی که موافق مواضع آن ها نیستند، نوعی جنگ است که کمتر از جنگ نظامی نیست و هدف آن کشتار و نابودی انسان ها است.

وی گفت: مقاومت از طریق برنامه ریزی ها و امکانات خود که طرف آمریکایی نیز به خوبی از آن ها مطلع است، با این تحریم ها مقابله خواهد کرد.

سید هاشم صفی الدین با انتقاد از پیشنهاد برخی لبنانی ها به طرف آمریکایی و تسلیم شدن در برابر آن انتقاد کرد و گفت که این پیشنهادها مشکل لبنان در زمینه انتخاب رئیس جمهور و زمینه های اقتصادی را حل نخواهد کرد و تنها راه حل مشکلات لبنان برداشت تحریم های آمریکا است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: کسانی که از طریق اقدامات تخریبی و یا شبکه های اجتماعی علیه مقاومت هجمه وارد و علیه آن توطئه چینی می کنند باید از خودشان خجالت بکشند و از این کارهای خود دست بردارند.

وی گفت که تمام تلاش های آن ها همانند تلاش های اربابانشان با شکست مواجه خواهد شد.

سید هاشم صفی الدین تاکید کرد که هدف اساسی حزب الله حفظ کرامت انسان و بالا بردن شأن و منزلت اوست برخلاف محور غربی که هدف آن نابودی انسان در تمامی سطوح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که حزب الله تمام امکانات خود را در راستای خدمت به مردم خود به کار خواهد گرفت.

پیش از این نیز شیخ علی دعموش معاون شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان گفت: اگر هنوز افرادی معتقدند برای حل مناسب بحران لبنان می توانند به کشورهای خارجی بویژه آمریکا تکیه کنند، اشتباه است و این مسأله به سود لبنان نیست.

وی ادامه داد: برای واشنگتن، منافع لبنانی‌ها و این که در آن یک رئیس جمهور قوی، شجاع و وطن پرست روی کار بیاید، مهم نیست، تنها مسأله حائز اهمیت برای ایالات متحده این است که چگونه منافع و اهداف خود و رژیم صهیونیستی را برآورده کند.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ماه) پایان یافت و از آن زمان لبنان دچار خلأ سیاسی شده است.

مجلس نمایندگان لبنان پس از برگزاری جلسات متعدد هنوز نتوانسته است که فردی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.