انتشار مجموعه‌ای از اسناد امنیتی محرمانه آمریکا
19 فروردین 1402 - 8:17
شناسه : 49810
1
یک روزنامه آمریکایی از درز مجموعه جدیدی از اسناد امنیتی ایالات متحده در فضای مجازی خبر داده است.
منبع : فارس
پ
پ

مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه آمریکا که به نظر می‌رسد در آنها اسرار امنیتی واشنگتن درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از اوکراین گرفته تا خاورمیانه و چین تشریح شده‌اند به بیرون درز کرده و در فضای مجازی منتشر شده‌اند.

اسناد محرمانه‌ای که پیش از این از ارتش آمریکا درز یافته و در فضای مجازی منتشر شده بود به مسائل مربوط به جنگ اوکراین مربوط می‌شد. مقام‌های آمریکا روز جمعه گفتند که روسیه پشت درز این اسناد قرار دارد. مسکو در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته مسائل پیرامون درز اسناد نظامی آمریکا در خصوص جنگ اوکراین روز جمعه تحولی شگفت‌انگیز را تجربه کرد زیرا در این روز شواهدی منتشر شدند که نشان داد که نسخه‌هایی از این اسناد بیش از یک ماه پیش در فضای گفت‌وگوی مربوط به یک بازی منتشر شده بود.

طبق گزارش سی.ان.ان، تصاویری از برخی از این اسناد که در آنها برآوردهایی از میزان تلفات نظامیان روسیه‌ای ارائه شده در اوایل ماه مارس در شبکه اجتماعی Discord منتشر شد.

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که این اسناد توسط کسانی تغییر داده شده‌اند تا میزان تلفات ارتش اوکراین در جنگ را بالاتر از حد واقعی نشان دهد.

پنتاگون روز پنجشنبه گفت که از انتشار این اسناد در فضای مجازی مطلع است و در حال تحقیق بر روی آن است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.