المیادین: هیئت سعودی ظرف دو روز آینده وارد صنعا خواهد شد
19 فروردین 1402 - 8:19
شناسه : 49813
2
شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد هیئتی از عربستان سعودی ظرف دو روز آینده وارد صنعا می‌شود.
منبع : فارس
پ
پ

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع آگاه خبر داد یک هیئت سعودی به سرپرستی سفیر این کشور به همراه هیئتی از عمان ظرف دو روز آینده وارد صنعا خواهند شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از دو منبع مطلع از روند مذاکرات صلح در یمن اعلام کرد که یک هیأت سعودی – عمانی قصد سفر به صنعاء در هفته آینده برای توافق در خصوص آتش‌بس دائمی را دارد.

به گفته این منابع، مذاکرات در صنعاء بر روی بازگشایی کامل همه گذرگاهها و فرودگاههای یمن و پرداخت حقوق کارکنان و همچنین موضوع دوره انتقال سیاسی، متمرکز خواهد بود.

رویترز در ادامه به نقل از این دو منبع نوشت: «اگر توافق صورت گیرد، طرف‌های درگیر در یمن توافق آتش‌بس دائمی را تا قبل از تعطیلات عید فطر در بیستم آوریل اعلام خواهند کرد».

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» هم عصر پنجشنبه در گزارشی اعلام کرده بود که عربستان، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن مطلع کرده است.

المیادین به نقل از منابع آگاهش نوشته بود: عربستان سعودی رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن را در سالگرد اعلام این شورا در ریاض احضار کرده و آن‌ها را در جریان آخرین تصمیمات خود درباره بحران این کشور قرار داده است.

این پایگاه خبری ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت‌وگوها، گزارش داد: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه‌حل ریاض برای پایان بحران را برای آن‌ها تشریح کرد‌.

سفر هیأت سعودی به پایتخت یمن پس از هشت سال جنگ و محاصره در حالی است که وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز گذشته در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند؛ پایان دادن به بحران یمن نیز از مهم‌ترین پرونده‌های منطقه‌ای است که ناظران تحولات امیدوارند بعد از توافق تهران-ریاض محقق شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.