نگرانی دستگاه اطلاعاتی تل‌آویو درباره جنگ از چند جبهه علیه رژیم صهیونیستی
23 فروردین 1402 - 9:17
شناسه : 50133
1
یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که مسئولان رژیم اشغالگر قدس به شدت از آغاز چند جبهه جنگی علیه خود وحشت دارند؛ زیرا باور دارند که این رژیم از نظر داخلی به شدت ضعیف شده است.
منبع : فارس
پ
پ

یک گزارش اطلاعاتی متعلق به سرویسهای جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی منتشر شده که نشان می‌دهد این رژیم اشغالگر به شدت از ایجاد جبهه‌های عملیاتی علیه خود واهمه دارد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این سرویسها، گزارش داد، احتمال دارد رژیم صهیونیستی وارد جنگ در چندین جبهه عملیاتی شود و این اتفاقی است که در هفته گذشته به وقوع پیوست.

منظور این سرویسها، شلیک دهها موشک است که طی چند روز گذشته از لبنان، سوریه و نوار غزه به شهرکهای اسرائیلی شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

بر اساس این گزارش، زمانی که «تنش نظامی بین اسرائیل و نوار غزه و شلیک راکت از خاک سوریه افزایش یابد، مؤید این مسئله است که احتمال جنگ [فراگیر] در برهه کنونی، بالا نیست؛ به این دلیل که ایران، حزب الله و حماس لزوما در حال حاضر به دنبال درگیری مستقیم و فراگیر نیستند».

رژیم صهیونیستی در ضعیفترین وضعیت خود قرار دارد

این گزارش در عین حال می‌افزاید که این سه جبهه مذکور، آماده خطر کردن و آغاز عملیات هجومی هستند؛ «زیرا باور دارند که اسرائیل به خاطر بحرانهای داخلی ضعیف شده است و دامنه مانورهای راهبردی آن نیز کاهش یافته است».

بر اساس گفته مراکز اطلاعاتی صهیونیست، مسجدالاقصی در این درگیریها به ویژه با پایان ماه مبارک رمضان، در کانون توجه قرار خواهد داشت؛ زیرا پایان این ماه، با عید یهودی «پسح» همزمان شده است.

این مراکز در عین حال مدعی شدند که افزایش تنش در ماه رمضان، معلول سه تحول بنیادین است که باعث شده تغییراتی در «محیط راهبردی اسرائیل» ایجاد شود. این تغییرات عبارت است از: «کم شدن توجه آمریکا به رخدادهای خاورمیانه، افزایش اعتماد به نفس ایران به خاطر به چالش کشیدن مستقیم اسرائیل و بی‌ثباتی در صحنه فلسطین».

هاآرتض در پایان نوشت، شلیک راکت از جنوب لبنان، بدون تأیید حزب الله نبوده است؛ زیرا افسران نظامی صهیونیست در جریان نشست امنیتی که پنجشنبه گذشته برگزار کردند، مدعی شدند که «شلیک این راکتها، طرح حماس بوده است و رهبران این جنبش در خارج [از فلسطین] مانند صالح العاروری و خالد مشعل، این اقدام را تأیید کردند».

شعله‌ور شدن چند جبهه، آرامش را از صهیونیستها سلب می‌کند

در خصوص ناتوانی رژیم صهیونیستی در وارد شدن به چند جبهه عملیاتی، موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه این رژیم  قادر نیست در چند جبهه بجنگد، اخیرا گفت: اگر این جبهه‌ها شعله‌ور شود، اوضاع راحتی برای اسرائیل نخواهد بود. [عملیات] شمشیر قدس به ما آموخت که چگونه ملت فلسطین در همه جبهه‌ها دست به کار می‌شود.

ابو مرزوق با بیان اینکه حماس تا نابودی رژیم  صهیونیستی، از ملت فلسطین دفاع خواهد کرد، افزود: دهها مسئول مختلف با این جنبش تماس گرفته‌اند و همگی به دنبال آرام کردن وضعیت و کاهش تنش هستند.  ملت فلسطین در معرض ظلم و سیاستهای خصمانه قرار دارد. هر کس خواستار آرام کردن وضعیت است، باید به اسرائیل فشار وارد کند.

وی ضمن هشدار نسبت به تبدیل این درگیری به یک جنگ مذهبی، تصریح کرد: مسجدالاقصی متعلق به مردم فلسطین نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان است. دفاع از آن هم وظیفه مسلمانان است. نتانیاهو اما، به دنبال راهکار سیاسی نیست، بلکه با قوانین تبعیض‌آمیز، در پی راهکار امنیتی است. همین مسئله کرانه باختری، قدس و فلسطین را به کانون جنگی تبدیل خواهد کرد که جز با نابودی آنان (صهیونیستها) به پایان نخواهد رسید.

ابومرزوق با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هیچ آینده‌ای در منطقه ندارد، در پایان، درگیریهای داخلی در رژیم صهیونیستی را درگیری بر سر هویت دانست.

این روزها صهیونیست وضعیت بسیار بغرنجی دارند؛ به نحوی که از یک سو به خاطر تغییراتی که نتانیاهو در سیستم قضایی این رژیم ایجاد کرده، تظاهرات گسترده‌ای علیه وی و کابینه صهیونیست صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، حملات موشکی جبهه مقاومت از چند محور، موجودیت این رژیم را با چالش جدی روبرو کرده است.

چند روز پیش، بیش از صد راکت از جنوب لبنان، شهرک‌های صهیونیستی واقع در شمال فلسطین را هدف قرار داد که سامانه گنبد آهنین فقط بخش کمی از این راکتها را رهگیری کرد و تصاویر و فیلمهایی که منتشر شد، نشانگر خسارات به بخشهای مختلفی از این شهرکها بود.

به تازگی نیز چند راکت از داخل خاک سوریه، مواضع صهیونیستها را در جولان اشغالی هدف قرار داد. بسیاری از کارشناسان صهیونیست تأکید دارند که این حملات، مقدمه‌ای برای درگیریهای گسترده‌تر با این رژیم خواهد بود که خطر جدی برای اشغالگران به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.