صنعا: آتش مجدد جنگ، دیگر محدود به یمن نخواهد ماند
13 اردیبهشت 1402 - 8:03
شناسه : 51723
3
نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به عدم اجرای وعده‌های عربستان گفت که هیچ تناقض واقعی بین کشورهای عضو ائتلاف سعودی-اماراتی در جگ علیه یمن وجود ندارد.
منبع : فارس
پ
پ

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که هیچ اثری از اجرای وعده‌های عربستان سعودی وجود ندارد و این کشور به دنبال شانه‌خالی کردن از اجرای تعهدات خود است.

بن حبتور به شبکه خبری المسیره گفت: ما اصرار داریم که همه توافقات صورت گرفته، اجرایی شود. ما مسئله پرداخت حقوق را یک مسئله انسانی می‌دانیم و آن را کلید امنیت و ثبات می‌دانیم.

وی با بیان اینکه هیچ تناقض واقعی بین کشورهای عضو ائتلاف سعودی-اماراتی در جگ علیه یمن وجود ندارد، تصریح کرد: پیام المشاط از طریق فرستاده سازمان ملل برای این است که هر طرفی بداند پای خود را در کجا قرار می‌دهد و فرقی ندارد که شورای امنیت باشد، با انگلیس و آمریکا.

اشاره نخست وزیر یمن به دیدار شامگاه گذشته هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن است. المشاط ضمن هشدار نسبت به تلاشهای آمریکا و انگلیس برای ایجاد تنش در یمن، گفت: اگر تنش در یمن مجددا صورت گیرد، به ضرر همه جهان خواهد بود. نخواهیم پذیرفت که یمن وارد تنش جدید شود و آمریکا و انگلیس جان سالم به در ببرند.

جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیریمن هم درباره این پیام گفت: پیام المشاط این است که اگر مجددا تنش شکل گیرد، آتش [جنگ] دیگر محدود به یمن نخواهد بود. وی به فرستاده سازمان ملل گفت که طرفهای مقابل، هر گونه که خواستند، می‌توانند این پیام را درک کنند؛ چه آن را نصیحت بدانند یا تهدید».

الرویشان با بیان اینکه شاید کشورهای ائتلاف سعودی بسیار دیر به فکر بازبینی در محاسبات خود افتاده‌اند، تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از هر گونه همگرایی [در منطقه و یمن] ناراحت هستند. آغاز جنگ علیه یمن، به سود عربستان نبود و به همین دلیل اکنون بر سر دو راهی است، ولی باید تصمیم بگیرد و مسیر خود را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه توافقات بر سر میز مذاکره درباره مسائل انسانی، هنوز در سطح نظری قرار دارد، در پایان خاطر نشان کرد: منطقی نیست که کشورهای ائتلاف از فشار علیه خود سخن بگویند؛ زیرا این ملت یمن است که بر گردن آنان حق و حقوقی دارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.