آمریکا بالگردهای تهاجمی آپاچی به لهستان می‌دهد
16 اردیبهشت 1402 - 8:20
شناسه : 51997
2
وزیر دفاع لهستان خبر داد که آمریکا قصد دارد بالگردهای تهاجمی آپاچی به این کشور بدهد تا در بخش‌های شرقی و نزدیک به روسیه مستقر کند.
منبع : فارس
پ
پ

«ماریوس بلاشتشاک» وزیر دفاع لهستان روز جمعه و پس از نشست با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت تاکیداتی دریافت کردیم که ارتش آمریکا اقدام به تامین بالگردهای تهاجمی از نوع آپاچی خواهد کرد و این بالگردها نیز در بخش‌های شرقی این کشور مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد که ارتش آمریکا با توجه به نیاز ارتش لهستان از ذخیره‌های مخصوص خود و حتی قبل از امضای قراردادها خرید اقدام به تامین آن خواهد کرد.

بلاشتشاک گفت که طی‌ هفته‌های آتی خلبانان لهستانی آموزش خواهند دید و پس از پایان آموزش، بالگردهای آپاچی که برای ما ارسال شده را خواهیم داشت.

همزمان با اقدامات تنش‌زای لهستان با روسیه، سفیر روسیه در این کشور در زمینه قطع روابط دیپلماتیک با لهستان واکنش نشان داد.

«سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان روز یکشنبه گذشته در مورد احتمال قطع روابط دیپلماتیک  با ورشو گفت: «رهبری ما تصمیم می‌گیرد.»

لهستان روز شنبه با ورود به سفارت روسیه در ورشو بخشی از مدرسه روسیه در این سفارتخانه را تصرف کرد. روسیه  در واکنش  متعهد شد که به تصرف غیرقانونی مدرسه واقع در سفارت خود در «ورشو» از سوی لهستان را پاسخ قاطعی خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.