اعتراف سی ان ان به ناکارآمدی سامانه‌های موشکی آمریکا در اوکراین با اقدامات روسیه
16 اردیبهشت 1402 - 16:09
شناسه : 52052
1
گزارش‌ها حاکی است روسیه با ارسال پارازیت‌های الکترونیکی به سوی موشک‌های آمریکایی ارسالی به اوکراین با ایجاد اختلال در عملکرد این سلاح، موقعیت این کشور را در جبهه جنگ پیچیده‌تر کرده‌ است.
منبع : ایرنا
پ
پ

ارسال پارازیت از سوی روسیه به سامانه های موشکی آمریکایی ارسالی به اوکراین برای این کشور مشکل ساز شده است.

گزارش ها حاکی است: روسیه در ماه های اخیر بیشتر پرتاب ها از سامانه های موشکی سیار ساخت آمریکا را در اوکراین خنثی کرده و از پارازیت های الکترونیکی علیه راکت ها استفاده کرده تا موشک ها نتوانند به درستی هدف‌گیری کنند.

یکی از این موشک های هدف پارازیت های الکترونیکی، هیمارس آمریکایی است که قدرت مرگبار آن نقش بسزایی در ضدحملات کی‌یف داشته است و گفته می شود مقامات نظامی اوکراین با همراهی آمریکا توانسته اند راه حل های گوناگونی برای این منظور ارائه دهند.

براساس گزارش ها، مقامات آمریکایی و اوکراینی مجبور به یافتن راه‌هایی برای تغییر نرم‌افزار هیمارس با هدف مقابله با با پارازیت های روسیه شده اند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: راه حل های ما و تکامل پارازیت های روسیه مانند بازی موش و گربه است و مشخص نیست که این وضعیت تا چه مدت ادامه پیدا می کند.

اما کارشناسان معتقدند این وضعیت به ویژه با وجود ضدحملات قریب الوقوع اوکراین و اتکای این کشور به هیمارس اهمیت بسزایی دارد.

ژنرال استیون اندرسون از مقامات ارشد بازنشسته ارتش آمریکا در این خصوص گفت: هیمارس چیزی است که با آن می توان جلوی پیشروی روس ها را گرفت. هرچند بیرون راندن آنها مساله دیگری است. به همین دلیل اوکراین به هیمارس نیاز دارد.

اوکراین تا به امروز ۱۸ موشک هیمارس آمریکایی دریافت کرده و واشنگتن تعهد داده است که ۲۰ فروند دیگر نیز به کی‌یف تحویل دهد.

بنابر اسناد محرمانه پنتاگون، آمریکا به اوکراین کمک کرده است تا محل پارازیت اندازهای الکترونیکی روسیه را شناسایی کرده و آنها را تخریب کنند.

گفته می شود این پارازیت ها قادر هستند بر دیگر مهمات هوشمند آمریکا مانند گلوله‌های توپخانه‌ای هدایت شوند که از هویتزر شلیک می‌شوند و بر بمب‌های پرتاب شده هوایی به نام JDAM تاثیر بگذارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.