واکنش مسکو به انهدام موشک مافوق صوت کینژال در اوکراین: از آرزوهایشان حرف می‌زنند
22 اردیبهشت 1402 - 9:26
شناسه : 52612
2
یک منبع عالی‌رتبه در وزارت دفاع روسیه در واکنش به ادعای اوکراین مبنی بر انهدام موشک فراصوت کینژال، آن را به شدت تکذیب کرد.
منبع : فارس
پ
پ

یک منبع عالی‌رتبه در وزارت دفاع روسیه امروز (پنج شنبه) گفت که موشک‌های سامانه ضد موشکی پاتریوت قادر به هدف قرار دادن موشک روسی «کینژال» نیست.

او در گفت‌و گو با خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به ادعای اوکراین مبنی بر انهدام یک موشک کینژال به وسیله سامانه موشکی پاتریوت گفت که این سامانه هرگز قادر به انهدام موشک‌هایی با سرعت موشک مافوق صوت کینژال نیست.

این مقام روسی افزود: «واقعیت این است که سرعت پرواز موشک کینژال از حداکثر سرعت سامانه‌های موشکی ضدهوایی از جمله پاتریوت که غرب در اختیار رژیم کی‌یف قرار داده، بیشتر است».

او در ادامه تأکید کرد که مقامات اوکراینی با ادعای هدف قرار دادن موشک کینژال صرفا از «آرزوهایشان» سخن می‌گویند.

به گفته او موشک فراصوت کینژال در مرحله پایانی پرواز، اقدام به انجام مانور ضد موشکی کرده و به شکل عمودی به سمت هدف شیرجه می‌رود که امکان رهگیری سامانه‌های موشکی ضد هوایی را منتفی می‌کند.

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این مدعی شده بود که ارتش اوکراین توانسته به کمک سامانه ضد موشکی پاتریوت، یک موشک روسی «کینژال» را منهدم کند.

«نیکولای اولشچوک»، فرمانده نیروی هوایی اوکراین نیز در بیانیه‌ای در حساب توییتری خود  گفته بود که ارتش این کشور موشک مافوق صوت کینژال روسیه را با سامانه پدافند هوایی پاتریوت در منطقه کی‌یف ساقط کرده‌ است.

روسیه برای اولین بار در مارس ۲۰۱۸ از موشک مافوق صوت خا-۴۷ام۲ کینژال رونمایی کرد. این موشک هوا به زمین با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند به سرعت ۱۰ ماخ برسد. موشک کینژال توانایی انجام مانورهای فرار در هر مرحله از پرواز خود را دارد و می‌تواند از بمب‌افکن‌های توپولف تو-۲۲ام یا رهگیرهای میگ-۳۱ پرتاب شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال ٢٠١٨ هنگام رونمایی از یک زرادخانه موشکی، کینژال را «شکست ناپذیر» نامیده بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.