اتحادیه اروپا به کشورهای حامی روسیه برای بسته تحریمی آینده هشدار داد
26 اردیبهشت 1402 - 12:37
شناسه : 52942
2
یازدهمین بسته تحریم اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، کشورهای حامی روسیه را هدف قرار می‌دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

دور بعدی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها انجام می‌شود و می‌تواند شرکت‌ها و کشورهایی را هدف قرار دهد که به روسیه در خرید کالاهای تحریم شده کمک می‌کنند.

یک هفته دیپلماتیک فشرده برای اتحادیه اروپا از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و این اتحادیه مصمم است حمایت از اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه را در مرکز گفت‌وگوها قرار دهد.

اولین اجلاس سران این هفته در ریکیاویک ایسلند برگزار می شود که در آن رهبران ۴۶ عضو شورای اروپا در این اجلاس تشکیل جلسه خواهند داد. رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسای کمیسیون و شورای اروپا سپس برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷ راهی هیروشیما در ژاپن خواهند شد، سپس برای نشست سران اتحادیه اروپا و کره جنوبی به سئول خواهند رفت.

«اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: پیام اصلی اتحادیه اروپا که بر آن تاکید دارد، نشان دادن عزم اتحادیه برای حمایت از اوکراین تا زمانی است که در مبارزه با تهاجم روسیه موفقیت شود و اقدامات اتحادیه در راستای تضمین این پیروزی است.

در اجلاس گروه ۷، جایی که آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن گفت و گو می کنند، اتحادیه اروپا از اعضای خود می‌خواهد بسته‌های تحریمی را که قبلا علیه روسیه اعمال شده و همچنین تحریم‌هایی که در دست اقدام هستند را بررسی کنند.

کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال مذاکره درباره یازدهمین دور تحریم ها با هدف مقابله با دور زدن تحریم ها هستند. اقدامات جدید به اتحادیه اجازه می دهد تا شرکت ها و کشورهایی را هدف قرار دهد که گمان می رود به روسیه در فرار از تحریم ها کمک می کنند.

یکی از نگرانی ها این است که برخی از کشورهای ثالث کالاهای تحریم شده اتحادیه اروپا را وارد کرده و سپس آنها را به روسیه صادر می کنند و به این ترتیب به مسکو اجازه می دهند تا به فناوری دو منظوره ای دست یابد که می تواند توسط ارتش به رغم ممنوعیت صادرات اتحادیه استفاده شود.

«فون در لاین» در مورد این اقدام برنامه ریزی شده گفت: این اساساً یک هشدار است که ما در مورد تحریم‌ها جدی هستیم که اگر شواهد روشنی وجود داشته باشد که این اقدام دور زدن تحریم ها و تحویل آن به روسیه است، می توانیم ورود این کالاها به آن کشور ثالث را ممنوع کنیم.

او همچنین گفت: مجموعه تحریم‌های پیشنهادی می‌تواند فهرست محصولات اتحادیه اروپا را که ترانزیت آنها از روسیه ممنوع شده است را گسترش دهد، ما به عنوان یک عامل بازدارنده درباره این موضوع بحث می کنیم که آیا باید چنین ممنوعیت ترانزیتی وجود داشته باشد. چندین نقطه نظارتی در مکانیزم تحریمی برای اطمینان از موجه بودن آن وجود دارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا می‌داند که باید بر همکاری متمرکز شود، به ویژه با کشورهای در حال توسعه نه تنها روابط را تقویت کند، بلکه تحریم‌ها علیه روسیه را نیز توضیح دهد. این موضوع اساساً در اجلاس گروه ۷ مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در آن هشت کشور دیگر (استرالیا، برزیل، کومور، هند، اندونزی، کره جنوبی، جزایر کوک و ویتنام) نیز دعوت شده‌اند.

فون در لاین، گفت: برخی از کشورهای جنوب جهانی روایت روسیه را تکرار کرده اند که غرب امنیت غذایی جهانی را به خطر می اندازد، به رغم اینکه محصولات کشاورزی روسیه تحریم نشده اند و می توانند به سراسر جهان حتی از طریق اتحادیه اروپا ترانزیت شوند.

وی به خبرنگاران گفت: ما آشکارا و صریح درباره اینکه چرا متقاعد شده ایم این تحریم ها ضروری و موجه هستند، بحث خواهیم کرد. کشورهای در حال توسعه و نوظهور ابراز نگرانی کرده‌اند که گروه ۷ بیش از حد بر اوکراین تمرکز می‌کند و به نیازها و اولویت‌های آنها توجه کافی نمی‌کند، ما نگرانی‌های آنها را شنیده‌ایم و می‌خواهیم با کشورهای در حال توسعه و نوظهور شراکت‌های قوی ایجاد کنیم.

فون در لاین اضافه کرد: تقابل چین موضوع اصلی دیگر خواهد بود زیرا اتحادیه اروپا و دیگر متحدان غربی با کاهش وابستگی اقتصادی به پکن به دنبال ریسک زدایی هستند. برای مثال، اتحادیه اروپا می‌خواهد زرادخانه خود را برای اطمینان از اینکه زیرساخت‌ها و فناوری‌های کلیدی تحت کنترل اروپا باقی می‌مانند، با استفاده از غربالگری، سرمایه‌گذاری خارجی یا کنترل‌های پیشرفته صادراتی را تقویت کند. در نهایت، انتقال سبز و نیاز به تسریع در گسترش فناوری پاک نیز باید در دستور کار اجلاس های مختلف قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.