نگرانی اوباما از تشدید تفرقه در آمریکا
28 اردیبهشت 1402 - 10:31
شناسه : 53085
1
رئیس جمهور اسبق آمریکا نسبت به تشدید تفرقه در میان مردم کشورش به سبب چنددستگی رسانه‌های آمریکایی و واقعیات متفاوتی که منعکس می‌کنند اظهار نگرانی کرد.
منبع : فارس
پ
پ

«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای تایید کرد، رسانه‌های چند دسته و متشتت در آمریکا چنان در میان آمریکایی‌ها تفرقه به وجود آورده‌اند که آنها دیگر حتی توانایی برخورد با مسائل مناقشه‌برانگیز بر مبنای یک درک رایج از واقعیت را از دست داده‌اند.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، باراک اوباما در مصاحبه‌ای با رسانه «سی.بی.اس مورنینگز» اظهار کرد: «مساله‌ای که بیشترین نگرانی را برای من درست می‌کند سطح بالای تفرقه در گفتمان مردم ما است که بخشی از دلیل آن به خاطر چند دسته بودن رسانه‌های آمریکا است.»

او اضافه کرد، زمانی که در آمریکا تنها سه شبکه خبری اصلی وجود داشت، «مردم آمریکا درکی مشابه را از مسائل درست و غلط، و چیز های واقعی و غیر واقعی کسب می‌کردند. آنچه که امروز بیشترین نگرانی را برای من درست کرده این است که ما به خاطر چنددستگی در بین رسانه‌ها واقعیاتی متفاوت را پذیرا شده‌ایم.»

به ادعای باراک اوباما، نسل‌های قبلی آمریکایی‌ها قادر به برخورد با مسائل بر مبنای یک دیدگاه مشترک از حقایق با وجود اختلاف‌نظر در مورد تصمیمات سیاسی بودند.

اوباما که سابقه خودش به همراه دیگر اعضای حزب دموکرات در تاکید بر دیدگاه‌های حزب‌گرایانه حاکی از دامن زدن خود او به چنددستگی و تفرقه است گفت: «قبلا هر کسی در آمریکا می‌گفت، خیلی خوب، ما شاید درباره روش حل یک مساله‌ای اختلاف نظر داشته‌ باشیم اما دست کم همه ما قبول داریم که این مساله هست. حالا مردم می‌گویند، مساله اتفاق نیفتاده، یا به آن باور ندارم یا به علم اهمیت نمی‌دهم  یا نظر کارشناسان به خاطر لیبرال بودن همه آنها مهم نیست یا اینکه همه این مسائل مربوط به پروپاگاندای محافظه‌کاران است. »

اوباما یکی از اهداف خود را کمک به بازگشت آمریکا به یک «گفتمان مشترک» بر مبنای «مجموعه حقایق مشترک» اعلام کرد.

او قبلا هم هشدار داده بود، «انتشار اطلاعات دروغ» و چند دسته بودن رسانه‌های امریکا باعث دامن زدن هر چه بیشتر به تفرقه بین آمریکایی ‌ها و «پیچیدگی بیشتر» در دموکراسی آمریکا شده است.

اوباما در ژانویه ۲۰۱۸ یک سال بعد از کنار رفتن از ریاست جمهوری گفت،‌ بزرگترین مشکل کشورش این است که مردم آمریکا «حقایق را بر طبق یک مبنای یکسان» قبول ندارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.