مردم به کدام رهبران جهان اعتماد دارند؟
04 آبان 1399 - 17:00
شناسه : 5339
6
مرکل بالاترین و ترامپ در کمترین سطح از اعتماد مردم جهان قرار دارند. براساس نظرسنجی‌های موسسه "پیو" تنها 41 درصد از مردم بریتانیا، 31 درصد از مردم فرانسه و 26 درصد از مردم آلمان نظر مساعدی به آمریکا نشان داده‌اند.
پ
پ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها کشورش را “قدرتمندترین کشور” جهان نامیده است اما براساس نظرسنجی و تحقیقات موسسه غیرحزبی و فراجناحی “پیو” (Pew) در ۱۳ کشور جهان، ترامپ کار زیادی برای نمایش تصویر قدرتمند از آمریکا انجام نداده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌سی، در بسیاری از کشورهای اروپایی درصد مردمی که تصویر مثبتی از آمریکا داشته‌اند به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

براساس نظرسنجی‌های  موسسه “پیو” تنها ۴۱ درصد از مردم بریتانیا، ۳۱ درصد از مردم فرانسه و ۲۶ درصد از مردم آلمان نظر مساعدی به آمریکا نشان داده‌اند. این آمار کمترین میزان پس از سال ۲۰۰۳ به شمار می‌آید.

ترامپ کمتر از “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان مورد اعتماد مردم قرار دارد

اعتماد به ترامپ در جهان

نمودار بی‌بی‌سی درصد اعتماد یا بی اعتمادی مردم به رهبران مختلف جهان را نشان می‌دهد.

در این رده بندی “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان، “امانوئل مکرون” رئیس‌جمهور فرانسه و “بوریس جانسون” نخست‌وزیر بریتانیا بیش از دیگر رهبران جهان مورد اعتماد مردم قرار داشته‌اند. “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهور روسیه، “شی جین پینگ” رئیس‌جمهور چین و دونالد ترامپ در رده‌های بعدی قرار دارند.

این نمودار درصد اعتماد یا بی‌اعتمادی مردم به رهبران جهان را نشان می‌دهد

درصد اعتماد مردم به رهبران جهان

منبع: موسسه تحقیقاتی پیو.  مطالعه جهانی تابستان سال ۲۰۲۰

این بررسی با پرسش از شرکت‌کنندگانی از استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا صورت گرفته است.

واکنش آمریکا در ساماندهی شیوع کرونا یکی از اساسی‌ترین موضوعات این نظرسنجی بوده است. تنها ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان این تحقیق بین ماه‌های تیر و مرداد سال جاری عملکرد آمریکا را در مواجه با ویروس کرونا “خوب” تلقی کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.