رسانه کره جنوبی از احتمال آزادسازی پول مسدود شده ایران در سئول خبر داد
09 خرداد 1402 - 14:36
شناسه : 54198
1
یک رسانه کره جنوبی به نقل از منابع دولتی و دیپلماتیک این کشور نوشت: سئول و واشنگتن به دنبال راهی برای آزادسازی هفت میلیارد دلار پول مسدود شده ایران نزد کره جنوبی هستند.
منبع : ایرنا
پ
پ

وبسایت نشریه کوریا اکونومیک دیلی نوشت: این اقدام می تواند به کره جنوبی در از سرگیری روابط اقتصادی اش با ایران کمک کند ضمن اینکه به جو بایدن رئیس جمهوری نیز در رقابت انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور کمک خواهد کرد.

منابع دولتی و دیپلمات کره جنوبی اعلام کردند مقامات کره جنوبی و آمریکا  با یکدیگر در مذاکرات به ریاست آمریکا برای آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران همکار ی می کنند.

کره جنوبی میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را که مربوط به خرید فرآوده‌های نفتی است، به بهانه تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده و بدلیل نداشتن استقلال عمل، منتظر صدور اجازه ایالات متحده است برای آزاد سازی پول مسدود شده ایران است.

در مهر ماه سال گذشته، خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و هفت میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است. اما با وجود گذشت حدود هشت ماه از رویدادهای سال گذشته، هنوز در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.

آزادسازی مشروط دارایی های ایران؟

این رسانه کره جنوبی در گزارش خود نوشت: درصورت اجرایی شدن این اقدام، آزادسازی دارایی های ایران تحت شرایط سختگیرانه ای انجام خواهد شد.

بدین ترتیب ایران تنها می تواند از این دارایی ها برای مقاصد عمومی از جمله پرداخت بدهی سازمان ملل و خرید واکسن های کرونا استفاده کند.

ک مقام دولت کره جنوبی گفت : « اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رود، انتظار داریم روابط تحت فشارمان با ایران به شکل چشمگیری بهبود یابد. »

منابع آگاه اعلام کردند اگر مذاکرات به شکل موفقیت آمیزی پیش رود دارایی های مسدود شده ایران اجازه انتقال به شعبه های بانک های ایرانی در کشورهای همسایه خاورمیانه را خواهد داشت. اما پول مستقیم به ایران منتقل نخواهد شد.

نشریه کوریا اکونومیک دیلی نوشت: برخی رسانه های محلی در خاورمیانه گزارش کردند انتقال دارایی های ایران با شرایط آزاد کردن یک زندانی آمریکایی و محدود کردن غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد انجام می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.