ثبت کمترین نرخ بیکاری ۲ دهه اخیر
23 تیر 1402 - 14:09
شناسه : 57789
3
سال گذشته نرخ بیکاری به کمترین حد خود در ۲ دهه اخیر رسید.
منبع : فارس
پ
پ

کمترین نرخ بیکاری با ثبت عدد ۹ درصد به عنوان میانگین چهار فصل سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم رقم خورد.

به طوری که سال گذشته نرخ بیکاری به کمترین حد خود در ۲ دهه اخیر رسید و روند نزولی را سیر کرد دولت سیزدهم ایجاد اشتغال یک میلیون نفر در سال را وعده داد که گزارش مرکز آمار و سامانه رصد اشتغال مهر تاییدی برکاهش نرخ بیکاری و روند صعودی آمار اشتغال است.

گزارش مرکز آمار ایران در وضعیت نیروی کار در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در کشور در سال گذشته معادل ۹ درصد و نرخ اشتغال در این بازه سنی معادل ۳۷٫۲ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری از ۹٫۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است نرخ بیکاری جوانان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نزولی بوده به طوری که از ۲۳٫۷ درصد به ۲۲٫۶ درصد کاهش یافته است.

* ثبت بالاترین تحقق بودجه عمرانی ۲۶ سال اخیر در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی پرداخت شده از سوی دولت حدود ۲۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که با در نظر گرفتن ۲۶۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان بودجه مصوب این بخش میزان تحقق بودجه عمرانی ۱۰۵ درصد بوده است.

آمارهای بودجه سالانه نشان میدهد درصد تحقق بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ بالاترین درصد تحقق این بودجه از سال ۱۳۷۶ تاکنون بوده است.

همچنین طبق این آمارها دومین رکورد پرداخت بودجه عمرانی نیز در سال ۱۴۰۰ با تحقق ۹۶ درصدی رخ داده که آن هم مربوط به دولت سیزدهم بوده است.

قابل ذکر است از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۹ میزان تحقق بودجه عمرانی به طور میانگین ۷۰ درصد بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.