نتانیاهو در بن بست
07 مرداد 1402 - 8:25
شناسه : 58991
6
به نطر می رسد اتفاقات درون رژیم صهیونیستی به خصوص ضعف مفرطش در مقابل جهاد اسلامی، گروههای فلسطینی، محور‌مقاومت و ...مسیر زوالش را تسریع بخشیده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد فروپاشی این رژیم باشیم.
نویسنده : محسن پاک آیین/ کارشناس ارشد مسائل سیاست خارجی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

تحولاتی که در رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است را از چند منظر می توانیم مورد توجه قرار دهیم. در منظر اول جنبشی به نام دموکراسی‌خواهی که در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است و روز به روز هم تعداد طرفداران این جنبش در حال افزایش است، آنها به دنبال این هستند که در مقابل دیکتاتوری نتانیاهو و به خصوص بحث اصلاحات قضایی بایستند.

این تحول نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی که دائم خودش را به عنوان بزرگترین دموکراسی‌ خاورمیانه معرفی می‌کرد امروز کاملاً مشخص شده است که ادعای دموکراسی‌طلبی این رژیم کاملاً بی اساس و پوش بوده و آتش زیر خاکستر سرزمین‌های اشغالی بوده است که علاوه بر فلسطینی‌ها که از این رژیم متنفر هستند، یهودی‌ها، عرب‌تبارها و اهالی این منطقه همه علیه دیکتاتوری دولت نتانیاهو و در واقع نظام حاکم رژیم جعلی متفق القول هستند.

وقتی ۵۵۰ هزار نفر علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند نشان دهنده این است که فقط دولت هدف‌ گیری نشده است بلکه اصل نظام دیکتاتوری مورد حمله واقع شده به خصوص که برای عرب تبارها غیر از مسئله دیکتاتوری با نوعی آپارتاید هم مواجه هستند.

موضوع بعدی این است‌ که سطوح اجتماعی اعتراضات در اسراییل به نظامیان هم کشانده شده و شاهدیم ۱۰ هزار نفر از سربازان داوطلب برای ارتش اعلام کردند اگر اصلاحات قضایی انجام شود به ارتش نخواهیم پیوست و در واقع از داوطلبی خود صرف نظر خواهند کرد.

در کنار این نارضایتی، نارضایتی افسران و اختلاف میان افسران و درجه داران در ارتباط با حمایت از دولت نتانیاهو یا مخالفت با این رژیم وجود دارد و روز به روز اختلافات گسترده‌تر می‌شود، تا حدی که مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی هشدار دادند که ممکن است در آستانه فروپاشی ارتش باشیم.
در هر صورت این رژیم با مشکلات جدی مواجه است و تحولات موجود نشان دهنده این است که زوال رژیم صهیونیستی تسریع بخشیده شده است.
موضوع بعدی تلاش رژیم این برای انحراف افکار عمومی از اوضاع داخلی و جنایاتی است که در جنین انجام داد که مصداق بارز نقض حقوق بشر بود و از سوی کشورهای بسیاری همچنین سازمان ملل و حتی متحدان این رژیم محکوم شد.

رژیم صهیونیستی برای انحراف از اوضاع داخلی دو مسیر را در پیش گرفته است؛ مسیر اول این است که تلاش می‌کند با ورود خود به مسجد الاقصی مسلمانان را تحریک کند زیرا رژیم صهیونیستی درصدد است دو قطبی ایجاد شده رژیم را به اتحاد علیه مسلمانان تبدیل کند همچنین در خارج از اسرائیل نیز با تحریک عوامل خود در سوئد و دانمارک تلاش می‌کند با هتک حرمت قرآن در مقابل آنها بایستد و افکار عمومی جهان را به سوی این مسئله که خلاف موازین بین المللی و حقوق بشر است جلب کند، مشخص شدن اینکه مامور اطلاعاتی موساد فردی که در سوئد به قرآن هتک حرمت داشت نشان دهنده این است که این رژیم از ماموران موساد نیز در این مسیر استفاده می کند

بنابراین به نطر می رسد اتفاقات درون   رژیم صهیونیستی به خصوص ضعف مفرطش در مقابل جهاد اسلامی، گروهها، محور‌مقاومت و …مسیر زوالش را تسریع بخشیده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد فروپاشی این رژیم باشیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.