برگزاری «آزمون استخدامی» دبیری و هنرآموزی در روز پنجشنبه / جذب ۲۲ هزار نفر
11 مرداد 1402 - 7:47
شناسه : 59335
4
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله کتبی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز در روز پنجشنبه خبرداد و گفت: بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار ۱۸۴ نفر جذب خواهند شد.
منبع : ایسنا
پ
پ

محمدمهدی کاظمی با اشاره به این که ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر در رشته‌های دبیری و هنرآموزی در آزمون استخدامی جذب خواهند شد، افزود: از این تعداد ۱۸هزار و ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۳۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموزی جذب خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر (نزدیک به ۷۰ درصد) را بانوان و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ نفر (نزدیک به ۳۰ درصد) را آقایان تشکیل می‌دهند .

وی به شرکت ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر برای دبیری و ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر برای هنرآموزی اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار شرکت کنندگان از استان خراسان رضوی و کمترین آمار مربوط به استان سمنان است.

کاظمی با بیان این‌که مرحله اول آزمون یعنی بخش کتبی با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی که در دفترچه اعلام شده، برگزار می‌شود، اظهار کرد: منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده است.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرآیند برگزاری آزمون استخدامی، تصریح کرد: تغییرات بسیاری نسبت به دوره‌های گذشته در فرآیند و منابع در راستای سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنادین صورت گرفته است که به جذب جوانان مومن و انقلابی، توانمند و خلاق کمک خواهد کرد.

کاظمی گفت: با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت که فرآیند آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان با اشاره با اعلام تعطیلی روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: آزمون طبق اعلام قبلی در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و تعطیلی اعلام شده از سوی دولت تغییری در برنامه برگزاری آزمون ایجاد نخواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.