وجود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی
27 مرداد 1402 - 10:48
شناسه : 60570
5
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه ابتدایی، ۱۶۰ هزار دانش‌آموز به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدند.
منبع : ایسنا
پ
پ

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در کارگروه‌ سی‌وهفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، به پوشش تحصیلی و فرصت‌های یادگیری عادلانه اشاره کرد و روند بازماندگی از تحصیل در ۵ سال اخیر را یکسان دانست.

وی به هدف اصلی سامانه شهید محمودوند اشاره کرد و گفت: سامانه‌ای با عنوان «شهید محمودوند» طراحی شد و در شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل به ما کمک فراوانی کرد.

نجفی پازوکی افزود: این سامانه به مقایسه میان لیست سیدا با لیست ثبت احوال پرداخت و دانش‌آموزانی که در سن آموزشی قرار دارند را شناسایی کرده و به مرور زمان افراد مختلف، به عنوان پیگیر‌ دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مشخص شدند و علت بازماندگی افراد را جویا شده و به رفع برخی مشکلات پرداختند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این سامانه را محیطی مناسب برای آشنایی با دلایل مختلف بازماندگی از تحصیل دانست و گفت: بر اساس دلایل افراد بازمانده از تحصیل، در حال تولید بسته‌های حمایتی برای جذب این افراد هستیم و لازم است تا این سامانه با دقت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برطرف‌سازی تفاوت میان دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و شهرهای محروم، اظهار کرد: یکی از فرصت‌های یادگیری عادلانه، دسترسی به آموزش افراد بازمانده از تحصیل است؛ در حوزه ابتدایی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدند؛ پس لازم است که برای سایر دانش‌آموزان نیز نسبت به کیفیت آموزشی، دقت ویژه شود.

نجفی پازوکی، نرخ تکرار پایه در حوزه معاونت آموزش ابتدایی را پایه اول تمام مدارس به خصوص مدارس روستایی اعلام کرد و ادامه داد: مدارس روستایی، ۷۱ درصد از افرادی که شامل تکرار پایه شدند را تشکیل می‌دهد پس اگر بخواهیم فرصت یادگیری عادلانه ایجاد کنیم، لازم است تا توجه ویژه به روستاها داشته باشیم.

وی افزود: لازم است تا امروزه به بخشی که نیازمند ارتقای کیفیت آموزشی است، توجه کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.