ساماندهی فعالان غیررسمی گردشگری سلامت در قم
02 شهریور 1402 - 14:58
شناسه : 61253
3
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر حمایت از فعالان غیررسمی گردشگری سلامت گفت: باید ساماندهی، شناسه‌دار کردن و رسمی‌شدن این افراد به جای حذف‌شان از عرصه در دستور کار قرار بگیرد.
منبع : فارس
پ
پ

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در قم پیرامون مشکل فعالان غیررسمی حوزه گردشگری سلامت گفت: قطعا خدمات بین‌المللی درمان یا همان گردشگری سلامت، یک کار تیمی است و زنجیره تامین وسیعی دارد که باید همه حلقه های آن متناسب با یکدیگر فعالیت کنند که تا به امروز در برخی حلقه های آن نتوانستیم ارتباط موثری را تعریف کنیم.

 وی افزود: خدمات تشخیص اولیه، خدمات درمانی ارائه شده در ایران و پس از آن، خدمات بعد از درمان و یا عمل، در کنار موضوع اسکان و حمل‌ونقل بیماران، بخشی از این زنجیره چند وجهی است که اگر اینها را در کنار هم نداشته باشیم، افرادی خارج از دایره فعالیت قانونی، وارد این عرصه خواهند شد.

جهانگیری گفت: فعالیت این موثرین غیررسمی، از قبیل مترجمان و مسافربران که برای خود کسب‌وکاری در این زمینه فراهم کرده اند، موجب بروز اشکالاتی خواهد شد؛ برخی از این افراد با هدف سودجویی وارد این عرصه شده و موجب ارائه خدمات بی کیفیت و یا بی توجهی به سلامت و رضایت بیماران می‌شود.

وی افزود: فعالیت افراد ناآشنا با حوزه سلامت و درمان، به جایگاه و اعتبار ایران اسلامی و گرشگری سلامت قم ضربه خواهند زد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر حمایت از فعالان غیررسمی گردشگری سلامت گفت:  باید ساماندهی، شناسه‌دار کردن و رسمی‌شدن این افراد به جای حذف‌شان از عرصه در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: کثرت مراجعه بیماران بین‌المللی و زائران، قطعا موجب بروز مسائلی شده که دانشگاه علوم پزشکی باید برای حل آن مداخله و فعالیت داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.