اصناف و بازاریان افسران جنگ اقتصادی هستند
04 شهریور 1402 - 11:56
شناسه : 61409
2
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت روز اصناف گفت: اصناف و بازاریان افسران و سربازان جنگ اقتصادی هستند.
منبع : فارس
پ
پ

وی گفت: اگر اصناف را نادیده می‌گرفتیم امکان پیروزی در دفاع مقدس وجود نداشت برخی از اقدامات اصناف در ۸ سال دفاع مقدس تا کنون ذکر نشده و اگر این خدمات نبود معلوم نبود که سرنوشت جنگ و پشتیبانی از نیروهای دفاعی به کجا می‌رسید.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: اصناف در خیلی از مواردی که وارد شده‌اند شهدا و جانبازانی هم تقدیم انقلاب کردند اما سهم زیادی در جهاد فی‌سبیل‌الله داشتند و باعث شدند سهم مهمی در پیروزی دفاع مقدس از آن خود کنند.

شکارچی این را هم گفت:  اصناف و بازاریان در دوران قبل از انقلاب و مقابله با ظلم و ستم رژیم گذشته در همراهی با ولایت فقیه و به فرمان امام (ره) عمل کردند و بازاریان توانستند با اقدامات خود رژیم گذشته را زمین‌گیر کنند بنابراین هیچ وقت اصناف و بازاریان از تاریخ انقلاب حذف‌شدنی نیستند.

وی گفت: نقش بازاریان در پیشرفت نظام هم قابل ذکر است و بسیاری از موفقیت‌های کشور مرهون تلاش اصناف است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان انقلاب نقشه‌های زیادی کشیدند، گفت: اصناف در پیوند با انقلاب پرچمدار بودند و در سراسر کشور به میدان آمدند و در جنگ ناجوانمردانه اقتصادی هم اصناف حضور پررنگ نشان دادند فرماندهی جنگ اقتصادی بر عهده اصناف و بازاریان است و افسران و سربازان این جنگ با اصناف و بازاریان است.

شکارچی گفت: با همراهی اصناف و مردم توطئه دشمن ناکام ماند برخی از دشمنان خارجی در همکاری با عوامل نفوذی داخلی قصد داشتند توطئه کنند اما اصناف توطئه آنها را ناکام گذاشت و به نتیجه نرسیدند.

وی این را هم گفت: به گفته مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی دشمن در این جنگ اقتصادی دقیق بود اما محاسبات آنها غلط از آب درآمد و به خاطر همین موفق نشدند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن می‌خواست اصناف با اعتصاب خود در بازار و در پیوند با مردم مشکلاتی ایجاد کنند و به عمق باورهای دینی مردم و اصناف پی نبرده بودند و این محاسبه آنها اشتباه از آب درآمد و باعث شد شکست‌های سختی متحمل شوند.، در این مراسم با حضور سردار شکارچی و مسؤولان بسیج اصناف از خانواده شهید اسماعیل رضایی همرزم طیب حاج‌رضایی در خرداد ۱۳۴۲ و همچنین خانواده شهید مهدی عراقی و فرزند شهیدش حسام عراقی تجلیل کردند که سالروز شهادت شهید عراقی به عنوان روز اصناف و بازاریان در تقویم نامگذاری شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.