نخستین خودروی وارداتی سال جاری تحویل مشتری شد
06 شهریور 1402 - 10:33
شناسه : 61584
3
صبح امروز نخستین خودروی وارداتی سال جاری تحویل مشتری شد، در این مراسم، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که برنامه ما برای کنترل بازار خودرو عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو است.
منبع : فارس
پ
پ

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم تحویل خودروهای وارداتی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: سیاست وزارت صمت تمرکز به تولید و ایجاد اشتغال است و این سیاست‌ خدشه‌ناپذیر است، زیرا این سیاست، سیاستی است که مقام معظم رهبری ابلاغ نمودند و کشور نیز از اول انقلاب تا کنون از آن حمایت کرده است، به طوری که نتیجه این سیاست این بوده که تا کنون رشد بسیار خوبی در صنایع مختلف داشته باشیم و امروز به عنوان کشور صنعتی در دنیا صاحب رتبه هستیم.

وی افزود: ما امروز سازنده توربین و تجهیزات نیروگاهی هستیم و در زمینه‌های نانوتکنولوژی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، بنابراین وقت آن رسیده تا در زمینه خودرو به نقطه خوب و امیدبخشی برای مردم دست یابیم.

وی گفت: برای اینکه بازار را توسعه و رقابت را سالم کنیم و از ساخت داخل حمایت کنیم واردات خودرو را در دستور کار قرار داده‌ایم و خودروسازان باید بتوانند با توجه به تعرفه‌های تعیین شده رقابت کنند و شرایط را برای مردم بهتر سازند.

وی در رابطه با آئین‌نامه واردات خودروی کارکرده گفت: این آئین‌نامه به هیأت دولت ارسال شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد واگذاری سهام خودروسازان بیان داشت: بر اساس سیاست‌های اعلامی، سیاست ما این است که به سمت خروج از تصدی‌گری حرکت کنیم و دولت به عنوان حکمران مطالبه‌گری خودش را از سوی مردم مطرح کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند وا کنون ۶ ماه از زمان ثبت‌نام آنها گذشته است، زمان تحویل این خودروها چه زمانی خواهد بود، گفت:‌ همان طور که مشاهده کردید، امروز اولین خودروی وارداتی به مشتری تحویل داده شد. امروز هم به همین منظور در اینجا حضور دارم و از خودروسازان مطالبه همین مسأله داشته‌ایم و امیدواریم ظرف چند ماه آینده همه خودروهای ثبت‌نام شده تحویل شود و برای مردم هم زمینه برای ثبت‌نام این خودروها فراهم شود.

وی اظهار داشت: ما هیچ رانتی برای هیچ شرکتی نداریم بلکه ضوابط تعیین کرده‌ایم که بر اساس آن همه می‌توانن از این امتیاز استفاده کنند و خودروسازان به این جهت در اولویت خودرو قرار گرفته‌اند که خودروها را داخلی‌سازی کنند و هدف ما این است که شغل ایجاد کنیم و رقابت سالم داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مسائل مطرح شده در رابطه با حذف سامانه یکپارچه خودرو صحت دارد یا خیر،‌گفت: فعلا برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو در سامانه یکپارچه است.

علی‌آبادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره اینکه آیا روند کاهش قیمت خودرو مانند چند ماه اخیر ادامه خواهد داشت گفت: همه هدف ما این است و هدف ما این است که شرایط را با شرایط جهانی منطبق کنیم، بنابراین تلاش می‌کنیم مردم دسترسی بهتری به خودروهای خوب داخلی با قیمت مناسب داشته باشند و منظور ما از قیمت مناسب قیمت استاندارد جهانی است. ما در زمینه خودرو به سمت برقی‌سازی در حال حرکت هستیم و با توجه به مشکلات زیست‌محیطی باید روی این موضوع تمرکز کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از طرفی خودروهای برقی و هیبریدی به شدت اقتصادی هستند، لذا ساخت داخلی خودروهای برقی را در دستور کار شرکت‌ها قرار داده‌ایم و در هفته دولت نیز نزدیک ۱۰۰ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در تهران افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان سال تعداد این ایستگاه‌ها به ۵ هزار برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: امیدواریم خودروهای وارداتی ظرف سه تا چهار ماه آینده تحویل متقاضیان شود.

وی در ادامه در رابطه با تعرفه گمرکی واردات خودرو اظهار داشت: هنوز تعرفه‌ها جای بهبود دارد خصوصا در مورد خودروهای برقی تعرفه‌های بسیار مخففی را در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما برای تعرفه واردات خودروهای برقی ۴ درصد است ضمن اینکه حتی برای واردات این خودروها تعرفه صفر را نیز پیشنهاد داده‌ایم و برای خودروهای هیبرید پلاگین پیشنهاد ما تعرفه ۱۴ تا ۱۵ درصد است و در مورد خودروهای هیبرید نیز پیشنهاد ما بین ۱۴ تا ۱۶ درصد است که البته باید مراحل قانونی را برای تصویب طی کند.

در این مراسم اولین خودروی وارداتی چانگان cs35 تحویل مشتری شد و محمد علی تیموری مدیرعامل سایپا اعلام کرد که به زودی ۱۱۰۸ خودروی وارداتی این شرکت تحویل مشتریان می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.