برخورد آموزش و پرورش با مؤسسات متخلف آموزشی از حرف تا عمل!
25 شهریور 1402 - 9:51
شناسه : 63311
2
کنکور 1402 مدت‌ها پیش برگزار شده است، پس چرا هنوز تبلیغات مؤسسه گاج ادامه دارد؟ آیا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برای تصمیمات خود، ضمانت اجرایی دارد؟
منبع : فارس
پ
پ

فعالیت‌های این سازمان در سه حوزه شامل «اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی»، «دفتر امور شوراها» و «دفتر مدیریت آموزش از راه دور» متمرکز شده است.

در اولین حوزه فعالیت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مدارس و مراکز غیردولتی وجود دارد که مسؤولیت اعطای مجوز و نظارت بر آنها بر عهده این سازمان است؛ اگر مدرسه یا مرکزی تخلف کند، این سازمان موظف است تا با آنها برخورد کند و البته این سازمان هم معتقد است که با آنها برخورد می‌کند.

تا جایی که رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفته است: «نیم درصد از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی بالای ۵۰ میلیون شهریه می‌گیرند؛ در این دولت، ۸۰۰ مدرسه غیردولتی که تخلف کردند، تعطیل کرده‌ایم و در برخورد با تخلف هیچ مسامحه‌ای نداریم».

اما به نظر می‌رسد وقتی کار به مراکز و مدارس خاص می‌رسد، کار این سازمان و وزارت آموزش و پرورش خیلی سخت می‌شود. یکی از این موارد، ماجرای تخلف مؤسسه گاج است.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ۲۵ تیر امسال(۱۴۰۲) در یک برنامه تلویزیونی از تعطیلی مؤسسه آموزشی گاج به دلیل طراحی سؤالاتی که جهت‌گیری و تحریک به سمت اغتشاشات داشت، خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد که «با امضای وزیر آموزش و پرورش نامه نوشتیم که این مؤسسه تخلف کرده، حکم صادر کردیم و نباید تبلیغاتش در صدا و سیما پخش شود».

نکته قابل توجه این است که بعد از این صحبت، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی حاضر به گفت‌وگو درباره چند و چون این ماجرا نشد و پیگیری خبرنگار فارس حاکی از این بود که فقط مرکز آزمون این مؤسسه تعطیل شده است و بخش انتشارات آن کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر مؤسسه گاج از آن زمان تاکنون در حال تبلیغات در صدا و سیماست و حتی در این روزها، تبلیغات نفرات برتر کنکور را هم که بعد از استفاده از آزمون‌ها، موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند را معرفی می‌کند.

حالا بعد از این مدت، محمودزاده گفته است: «مجوز برگزاری «آزمون» انتشارات گاج لغو شده است. این مجوز باید از سال گذشته لغو می‌شد اما برای اینکه دانش‌آموزانی که برای کنکور برنامه‌ریزی کرده بودند، آسیب نبینند، اجازه دادیم تا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ آزمون‌ها را ادامه دهد».

سؤال این است کنکور ۱۴۰۲ که خیلی وقت است برگزار شده است، چرا هنوز تبلیغات این مؤسسه ادامه دارد. آیا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برای تصمیمات خود، ضمانت اجرایی دارد؟ به نظر می‌رسد که هنوز از حرف تا عمل خیلی فاصله است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.