افزایش تقاضا برای خرید خودرو شاهین
18 مهر 1402 - 21:20
شناسه : 65650
3

محمدعلی تیموری: تمام توان خود را بر افزایش کیفیت محصولات در دو پلت‌فرم X۲۰۰ و SP۱۰۰ گذاشتیم و همچنین بیش از ۲۴۰ پروژه کیفی اجرا شد

پ
پ

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک ملی ایران، اظهار کرد: «در سال ۱۴۰۰ انصراف ماهانه برای خرید خودرو شاهین ۸۰میلیارد تومان بود، اما با ارتقای کیفیت این محصول، در هر بار پیش‌فروش خودرو شاهین با وجود این‌که ظرفیت تولید ۱۰۰هزار دستگاه است، بیش از ۴۰۰هزار نفر، متقاضی این خودرو جدید و به‌روز هستند.»

محمدعلی تیموری افزود: «اجرای پروژه‌های کیفیت سبب شده است؛‌ در سال جاری و با وجود افزایش دو برابری نرخ دستمزد و قطعات، هزینه خدمات پس از فروش به ازای هر دستگاه خودرو به یک‌میلیون تومان برسد، این در حالی است که در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ این عدد ۳میلیون تومان بود.»

وی با تاکید بر این‌که استراتژی سایپا طی ۲۱ماه اخیر، توسعه محصول و عرضه محصولات جدید به بازار بوده است،‌ اذعان داشت: «بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته تا پایان سال جاری ۸ محصول جدید روانه بازار خواهد شد، البته تاکنون نیز موفق شدیم ۵ محصول را عرضه کنیم.»

حرکت سایپا به سمت تولید خودروهای هیبرید و تمام‌برقی

تیموری همچنین گفت: «یکی دیگر از برنامه‌های گروه سایپا حرکت به سمت تولید خودروهای هیبرید و تمام‌برقی است. از همین رو، سال آینده دو محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها آریا است که با سه موتور عرضه خواهد شد.»

او یادآورشد: «طی ۲۱ ماه گذشته، وضعیت شرکت‌های قطعه‌ساز گروه بهبود یافته است؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته،‌ شرکت‌های قطعه‌سازی گروه ۵هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص کسب کردند. این در حالی است که‌ سال ۱۴۰۰ شرکت‌های قطعه‌ساز گروه ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان داشتند.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان آنکه این خودروساز در دوران دولت گذشته، از رسالت اصلی خود که تولید، واردات و مونتاژ بود، حدود ۱۰سال فاصله داشته است، گفت: «در راستای آرامش بازار خودرو و تنوع‌بخشی به محصولات بازار،‌ گروه سایپا پس از موافقت سران قوا و مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو، اولین واردکننده خودرو شد و همچنین واردات خودروهای دست دوم تویوتا هیبرید با کارکرد کم را در دستور کار قرار داد.»

او با بیان این‌که قیمت‌گذاری دستوری سبب شده است خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل و همچنین مصرف بنزین افزایشی شود،‌ افزود: «۵ سال پیش مصرف روزانه بنزین ۶۵ میلیون لیتر بود و امسال به ۱۳۵ میلیون لیتر رسیده و قاعدتا چنین امری میزان آلایندگی در کشور را ۲.۵برابر بیشتر کرده است.»

برنامه سایپا برای تولید باتری خودرو برقی

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک ملی ایران را گسترش تعاملات، ارتقای سطح خدمات بانکی و افزایش همکاری‌های متقابل عنوان کرد: «بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک بزرگ و توانمند در کشور می‌تواند به توسعه صنعت خودرو، افزایش تولید و صادرات خودرو کمک کند.»

او ضمن ابراز امیدواری از این‌که در همکاری مشترک و بلندمدت با بانک ملی ایران، می‌توان در صنعت خودرو تحول ایجاد کرد، افزود: «در نظر داریم که برای خودروهای برقی، اقدام به تولید باتری کنیم، چراکه هیچ شرکت خودروسازی در دنیا در حوزه تولید خودرو برقی موفق نبوده، مگر این‌که خود در حوزه باتری سرمایه‌گذاری کند و توان تولید داشته باشد. می‌توان با همراهی و سرمایه‌گذاری بانک ملی قرارداد چندجانبه منعقد کرد تا در حوزه تکنولوژی‌های جدید و تولید خودروهای برقی پیشرفت‌های مناسبی حاصل شود.»

تیموری افزود: «طی ۲۱ ماه اخیر، با تلاش همه همکاران توانستیم تغییر و تحولات مناسبی در زیرساخت‌های گروه خودروسازی سایپا را فراهم کنیم و شرایطی را رقم بزنیم که تولید و کیفیت محصولات بیش از پیش افزایش پیدا کند. بر این اساس، در گام اول تمام توان خود را بر روی افزایش کیفیت محصولات در دو پلت‌فرم X۲۰۰ و SP۱۰۰ گذاشتیم و همچنین بیش از ۲۴۰ پروژه کیفی اجرا شد.»

عزم جزم بانک ملی برای تزریق منابع مالی به گروه سایپا

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه یادشده گفت: «عزم بانک ملی ایران برای تزریق منابع مالی و ارائه خدمات نوین مالی و بانکی به گروه خودروسازی سایپا، جزم است.»

ابوالفضل نجارزاده با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است،‌ افزود: «بانک ملی ایران و گروه سایپا،‌ اشتراکات و ظرفیت‌های بزرگ و بی‌شماری در جهت توسعه اقتصادی کشور دارند.»

او با بیان این مطلب که تامین و تولید خودرو باکیفیت دغدغه مردم است، گفت: «بانک ملی ایران با حداکثر ظرفیت و امکانات خود در کنار گروه خودروسازی سایپاست تا در زمینه رفع موانع و محدودیت برای تولید خودروهای با کیفیت، نقش‌آفرین باشد.»

مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: «بانک ملی ایران برای گسترش تعامل و همکاری با گروه سایپا به دنبال تدوین و طراحی خدمات متنوع مالی متناسب با نیاز سایپا با هدف کمک به جهش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی است.»

او گفت: «ما به عنوان ارائه‌کننده مجموع خدمات مالی، آمادگی داریم تا در قالب بسته حمایتی، خدمات ارزی، اعتباری و فناوری را به شرکت سایپا در راستای تکمیل زنجیره تامین و توسعه و افزایش کیفیت محصول، ارائه دهیم.»

نجارزاده با قدردانی از تلاش مدیران شرکت خودروسازی سایپا در راستای توسعه ظرفیت‌های تولید، تصریح کرد: «ما می‌کوشیم تا بهترین خدمات مالی را با هدف تداوم تولید و کمک به پیشرفت و آبادانی کشور ارائه دهیم.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.