بایدن: اشغال دوباره غزه توسط اسرائیل اشتباه است / هیچ سندی درباره دخالت ایران نیست
24 مهر 1402 - 8:57
شناسه : 66154
4
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن حمایت از درگیری رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت هشدار داد که اشغال دوباره غزه اشتباه است.
پ
پ

بایدن یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس نیوز درباره احتمال ورود آمریکا به این درگیری‌ها اظهار کرد: فکر نمی‌کنم نیازی به این مساله وجود داشته باشد.

وی افزود: آنها یکی از بهترین نیروهای جنگی را دارند. تضمین می‌کنم هر چیزی که نیاز داشته باشند، در اختیارشان قرار بگیرد.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل تحولات خاورمیانه، تهدید تروریسم در آمریکا افزایش یافته است، گفت: بله.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه «آیا حماس باید کاملا حذف شود» اظهار کرد: بله. اما لازم است که راهی برای تشکیل دولت فلسطینی وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره اینکه «آیا ایران در پشت جنگ غزه قرار دارد؟» گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات اطلاعات طبقه‌بندی شوم. اما باید بسیار روشن به شما بگویم که هیچ سند روشنی در این باره وجود ندارد.

بایدن افزود: ایران همواره از حماس و حزب الله حمایت می‌کند. اما درباره اینکه آیا ایران از قبل از حمله حماس اطلاع داشت و به برنامه‌ریزی آن کمک کرده بود، هیچ شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: اشغال دوباره غزه توسط اسرائیل یک اشتباه است. اما از بین بردن حزب الله در شمال و حماس در جنوب یک الزام ضروری است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.