الگوبرداری رژیم صهیونیستی از جنگ ویتنام در نوار غزه
24 مهر 1402 - 14:30
شناسه : 66191
3
یک منبع اسرائیلی فاش کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال متقاعد کردن مصر و قطر برای پیاده کردن راهبرد آمریکا در جنگ با ویتنام است که براساس آن ساکنان مناطق شمالی به اجبار در ویتنام جنوبی سکونت داده شدند.
پ
پ

یک هفته پس از حمله گروه مقاومت حماس علیه رژیم صهیونیستی که شدیدترین درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل را پس از دهه ها پایه گذاری کرد، به نظر می رسد ارتش اسرائیل آماده حمله زمینی به غزه است و از همین رو از مصر و قطر خواسته تا مکانی را برای اسکان آوارگان فلسطینی ساکن نواز غزه فراهم کنند.

براساس این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس حملات هوایی را به این باریکه پرجمعیت آغاز کرده اند و تا به امروز شمار بسیاری از غیرنظامیان را قتل عام کرده اند. براساس آخرین گزارش ها تاکنون دو هزار و ۶۷۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیسی به نوار غزه شهید شده و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شده اند.

اسپوتنیک در ادامه افزود: در روزهای گذشته مقام های اسرائیل از غیرنظامیان غزه خواسته اند تا هرچه سریعتر خانه های خود را ترک کنند و به سمت جنوب و گذرگاه رفح در مرز با مصر بروند.

سیمور هرش روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی مستقر در واشنگتن به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی گفت: درحالیکه باید ببینیم آیا مصر آمادگی پذیرش این حجم از پناهجوی فلسطینی را دارد یا خیر، اسرائیل در تلاش است تا قطر را متقاعد کند که به قاهره برای ایجاد محلی برای اقامت بیش از یک میلیون پناهجوی فلسطینی بپیوندد.

به گفته هرش، این منبع اسرائیلی به وی اعلام کرده است که قطر و مصر به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده اند که تمامی آوارگان باید به غزه بازگردند.

این منبع مرتبط به رژیم صهیونیستی به هرش گفته است که اسرائیل به دنبال آن است که برنامه استراتژیک هملت (NLF) را برای پناهندگان فلسطینی عملی کند. این برنامه نخستین بار در زمان جنگ ویتنام با همکاری دولت ویتنام جنوبی و آمریکا اجرایی شد و مجوز آن را دولت جان اف کندی رئیس جمهوری وقت ایالات متحده صادر شد. براساس این برنامه، غیرنظامیان ویتنامی که در مناطق مورد مناقشه زندگی می کردند به اجبار به خانه های ساخته شده در مناطق تحت کنترل ویتنام جنوبی منتقل شدند. پس از این انتقال زمین‌های متروک در ویتنام شمالی به عنوان مناطق آتش آزاد اعلام شدند و همه کسانی که می‌ماندند ممکن بود توسط نیروهای آمریکایی هدف قرار بگیرند.

این گزارش می افزاید: بنابراین مشخص است اسرائیل قصد دارد با بیرون راندن فلسطینی ها از نوار غزه، یک بمباران تمام عیار را آغاز و این منطقه را به طور کامل تخریب کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.