اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان جیب بر در کشور
30 مهر 1402 - 12:43
شناسه : 66703
2
رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان جیب بر - که منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب بر و کشفیات قابل توجهی شد - خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

سردار محمد قنبری اظهارکرد: به منظور کنترل و کاهش جیب‌بری در سطح استان‌های هدف، طرح مقابله با سارقان جیب‌بر در مهرماه امسال به مدت دو روز با همکاری پلیس پیشگیری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تلاش کارآگاهان با اجرای این طرح منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب بر همچنین کشفیات قابل توجهی شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز خرید و ایستگاه های مترو و اتوبوس ها، عده‌ای با سوء استفاده از این شرایط عمدتا در قالب گروه های سه یا چهار نفره و در مواردی به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب بری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یا شگردهای مختلف از قبیل ضربه (تنه زدن)، مطرح کردن برخی موضوعات اجتماعی و آغاز گفت وگو تمرکز شخص مورد نظر را کاهش می‌دادند و در همین زمان سارق اصلی اقدام به سرقت اموال داخل جیب افراد از قبیل گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و … می کند.

قنبری در ادامه توصیه کرد: از حمل و جابه جایی وجوه نقد زیاد، اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیر ضروری جدا خودداری کنید.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی همچنین تاکید کرد: سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته باشید و به برخورد یا رفتار غیر طبیعی افراد دقت کافی کنید همچنین ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته باشید و در صورت امکان مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.