شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن گیلان
18 آبان 1402 - 12:07
شناسه : 68509
2
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: تعداد واحدهای شروع شده نهضت ملی مسکن در استان ۹۸۵۰ واحد است.
منبع : ایسنا
پ
پ

محمدرضا فلاحتگر در گفت وگو با خبرنگاران، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام نموده اند که از این میزان ثبت نام شدگان پالایش شده، بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر دارای چهار شرط احرازی هستند که تاکنون برای ۱۶ هزار نفر زمین در قالب ۱۸۱ هکتار تامین گردیده و برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر زمینی تامین نشده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: به دلیل بالا بودن ارزش زمین در گیلان، تامین اراضی برای احداث مسکن ملی در استان با کمبود مواجه است و با توجه به تاکید استاندار درخصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، باید در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم با جدیت ورود کرده و با تدبیر و گره گشایی زمین مورد نیاز تهیه شود و انتظار می رود کلیه دستگاه های اجرایی در این زمینه مساعدت و همراهی لازم را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس قانون، کلیه دستگاه‌های دولتی، موسسات و شرکت هایی که صد درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است می بایست نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن اهتمام ورزند.

فلاحتگر با بیان اینکه تعداد واحدهای شروع شده نهضت ملی مسکن در استان ۹۸۵۰ واحد است، تصریح کرد: از این میزان ۵۳۶۰ واحد توسط پیمانکاران راه و شهرسازی در حال اجرا بوده و ۱۶۵۰ واحد نیز از سوی بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۲۲۹۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۷۵۰ واحد نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در دست ساخت می باشد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تامین این میزان زمین نیازمند حمایت و همکاری همه دستگاه های اجرایی استان هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان، آورده متقاضیان را مولفه مهمی در پیشرفت پروژه ها عنوان کرد و یادآور شد: در استان گیلان از مجموع متقاضیان حایز شرایط، ۶۹۲۰ نفر آورده دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.