کاهش ۸۴۸ واحدی شاخص بورس تهران
21 آبان 1402 - 14:46
شناسه : 68859
2
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 848 واحد همراه شد.
منبع : فارس
پ
پ

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرامی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۸۴۸ واحد نسبت به روز گذشته به رقم ۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۶۳۴ واحد رسید، اما شاخص هموزن با افزایش ۱۹۳۳ واحد به رقم ۷۰۱ هزار و ۲۶ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۳۲ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۹۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی ۰٫۴ درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۰٫۲۸ درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور ۰٫۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰٫۱۷ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۱۱ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شستا و اپال‌کانی پارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی‌مس، مخابرات ایران، فولاد مبارکه، گل‌گهر و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۳ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۱۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۳٫۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۶۴ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته به اندازه یک صدم درصد افت کردند، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰٫۴۴ درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۰٫۹ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰٫۵ درصد کاهش یافت.

نمادهای بهمن دیزل، گلدیران و انتخاب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، مس سرچشمه و بانک سامان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، قرار است امسال سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی گذشته در دو مرحله پرداخت شود طبق اطلاع به دست آمده از سازمان بورس تا کنون ۹۰ درصد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود خود را واریز کرده‌اند و حدود ۳ تا ۴ شرکت باقی مانده‌اند که هنوز سود خود را واریز نکرده و یا مجامع آنها برگزار نشده است.

در حال حاضر ۶۰ میلیون ایرانی دارای کدبورسی هستند که معادل ۷۵ درصد از جمعیت کشور در بازار سرمایه حضور دارند و این فرصت بسیار مناسبی برای افزایش پس‌انداز ملی و تجهیز سرمایه‌های خرد به سمت تولید و شرکت‌ها است که دولت باید از این فرصت بهترین بهره را ببرد.

شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه علاوه بر شفافیت و ارتقاء استانداردهای مدیریتی مالیات‌دهندگان واقعی برای دولت به شمار می‌روند و مالیات واقعی از آنها به راحتی قابل وصول است، بنابراین تلاش قانون‌گذار باید در راستای حضور شرکت‌های بیشتر در بورس باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.