باید با فساد مالی مبارزه جدی کرد
30 آبان 1402 - 10:34
شناسه : 69526
2
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه باید با فساد مالی مبارزه جدی کرد، گفت: آن کسی که می‌خواهد برود بازرسی و حسابرسی کند باید خودش انسانی پاک، فرهیخته و پاکدست باشد.
منبع : ایسنا
پ
پ

حجت‌الاسلام پورخاقان در همایش تخصصی حرفه‌ای حسابرسی گفت: برای اولین بار چنین همایشی در ابعاد گسترده در سطح حسابرسان کشوری و لشکری برگزار شده است.

وی ضمن تسلیت به حضار به واسطه قربانی شدن مردم مظلوم غزه یادآور شد: متاسفانه رژیم صهیونیستی انسانیت را در باریکه کوچک غزه قربانی کرده است و امروز شاهد فجیع‌ترین و دهشتناک‌ترین جنایات یک رژیم سر تا پا مسلح نسبت به مردمی مظلوم هستیم، یک نسل کشی آشکار که متاسفانه رسماً در دنیا عربده‌کشی می‌کند و هیچ‌کدام از حاکمان جهان به غیر از جمهوری اسلامی ایران و اندک دیگری از کشورها در مقابل این عربده کشی نطُق نمی‌کشند، قبلاً شاهد نسل کشی بوده‌ایم، در میانمار، در اوگاندا اتفاق افتاده، اما هیچ دولتی رسماً این جنایات را بر عهده نمی‌گرفت، اما امروز در باریکه غزه اسراییل دست به فجیع‌ترین جنایات می‌زند و آمریکا و کشورهای غربی نیز از آن حمایت می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه بر خلاف حکومت‌های ظالم، ملت‌های بیدار حمایت خودشان را از مردم مظلوم و بی پناه نشان دادند، گفت: هر چه این جنایات بیشتر اتفاق می‌افتد، اتفاقا مشخص می‌شود که به فرمایش مقام معظم رهبری، چقدر این رژیم شکست بزرگ و غیر قابل جبرانی را در ۱۵ مهرماه امسال در جریان عملیات طوفان الاقصی متحمل شده است.

پورخاقان با یادآوری مقاومت مردم غزه و عدم دستاورد نظامی برای رژیم صهیونیستی گفت: امروز اگر از رژیم غاصب صهیونیستی سوال کنند دستاورد نظامی‌تان از حمله و بمباران غزه چیست، هیچ دستاوردی ندارد که ارائه بدهد جز کودک کشی، زن کشی، مظلوم کشی و بیمارکشی.

وی گفت: امیدوارم به لطف خداوند و دعای خیر حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها که در ایام میلاد آن حضرت بودیم، مقاومت رزمندگان اسلام هر چه سریع‌تر این حرکات رژیم صهیونسیتی با شکست روبرو شود و بزودی شاهد اضمحلال این رژیم جعلی باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به نقش آفرینی سازمان قضایی نیروهای مسلح نسبت به انضباط مالی این نیروها گفت: ما اصل را بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گذاشته‌ایم و اعتقادمان این است، هر چه بتوانیم از وقوع جرایم در نیروهای مسلح پیشگیری و صیانت کنیم به وظیفه خودمان عمل کرده‌ایم، نقشی که سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌تواند در این راستا ایفا کند دو چیز است، اول پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، صیانت از نیروها؛ و نقش دوم مجازات مجرمین که آن هم پیشگیری کیفری است.

وی با اشاره بر اصل پیشگیری بیان کرد: البته این امر فقط به سازمان قضایی منتهی نمی‌شود و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند، همین همایش که برای اولین بار برگزار شده، خودش اصل پیشگیری از وقوع جرم مالی در نیروهای مسلح است و برای ما بسیار مغتنم است.

پورخاقان در ادامه افزود: ما اگر بخواهیم از نیروهای مسلح از وقوع جرایم مالی صیانت کنیم، باید مسئولین و کارگزارانی را انتخاب کنند که خود پاک‌دست، متخصص، آگاه و عالم باشند، آن وقت این فرمانده می‌تواند افرادی را انتخاب کند که در سلسله مراتب مربوط به امور مالی کارشان را درست انجام دهند، البته قاطبه فرماندهان بحمدللّه از این ویژگی‌ها برخوردارند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خطاب به حسابرسان کشوری و لشکری حاضر در جلسه گفت: شما حسابرس هستید، شما مسئولیت نظارت بر حسابرسی نیروهای مسلح را دارید، قانون وظیفه شما را مشخص کرده است و باید پاسخگو باشید.

وی در راستای آگاه‌سازی با طرح برخی مواد قانون مجازات نیروهای مسلح از جمله مواد، ۷۸، ۱۰۸، ۱۰۹، ۱۱۰، ۱۱۱، ۱۱۶، جرایم مالی و مجازات‌های آن را برای مخاطبین بیان داشت.

پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعبیر رهبری که فرمودند شما که خودتان بازرس هستید در این حیطه مواظب باشید، گفت: کسانی که گرفتار جرایم می‌شوند، از اول نیتشان اینگونه نبوده، شیطان گام به گام انسان را فریب می‌دهد، باید با فساد مالی مبارزه جدی کرد، یک پایه از این مبارزه شما هستید. البته آن کسی که می‌خواهد برود بازرسی کند، حسابرسی کند باید خودش انسانی پاک، فرهیخته و پاکدست باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: امروز برای هر کدام از صندلی‌هایی که من و شما روی آن نشسته ایم، ۷۰ شهید خون پاکشان ریخته شده و باید فردا جوابگو باشیم، جوابگوی بچه‌های شهید مدافع حرم و دیگر شهدایی که تا به امروز خون پاکشان روی زمین ریخته شده است. خوشا به حال شما که دقت می‌کنید، نظارت می‌کنید که مبادا انحراف مالی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد و آبروی این نیروهای ارزشمند به خطر بیفتد.

در پایان این مراسم از اساتید نمونه، و مقالات برتر در این همایش توسط رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اهداء لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.