محمد خادم؛ الگویی برای استعداد یابی
04 آذر 1399 - 17:16
شناسه : 7239
6
مرحوم حاج محمد خادم الگویی برای استعداد یابی وپرورش نخبگان در کشور است .
نویسنده : سید امیر حسینی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

در گذشت استاد محمد خادم مربی سابق تیم ملی کشتی را خدمت خانواده محترم خادم، جامعه ورزش و بویژه المپین ها امیر رضا و رسول خادم از سوی خود و انجمن ورزش شرکت ها تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم .
مرحوم حاج محمد خادم الگویی برای استعدادیابی وپرورش نخبگان در کشور است .آن مرحوم اهتمام ویژه ای در تربیت فرزندان از جهت علمی ورزشی و اخلاقی داشت تا جایی که فرزندانش تا فتح قله های المپیک پیش رفتند .لازم است روش های کاری ایشان مستند سازی شود .در دهه شصت که در آموزش و پرورش مسئولیت ورزش مدارس را عهده دار بودم و بر خلاف امروز که مسابقات قهرمانی آموزشگاه‌های کشور محدود شده در سه مقطع ، مسابقات بطور گسترده وباشکوه اجرا می شد به جهت بازدید و افتتاح مسابقات قهرمانی کشتی آموزشگاه عازم سمنان شدم .
امیر رضا و رسول خادم
عباس نمازیان که مسئولیت انجمن کشتی مدارس را عهده دار بودند گزارشی از کم وکیف تیم ها ارائه کردند و با توجه به محدودیت بخشنامه مسابقات در مورد همراهی والدین در محل اردوی مسابقات، درخو است اجازه حضور حاج محمد خادم به عنوان قهرمان جهان را که در کلیه مسابقات فرزندانشان را همراهی و زیر نظر داشتند نمودند که با توجه به کسوت ایشان موافقت کردم . البته درآن زمان برایم روشن نبود که این نوجوانان قله های علمی و عملی و اخلاقی را تا رسیدن به المپیک و مقام پهلوانی طی خواهند کرد و منشا ثمرات زیاد برای کشتی و ودرزش کشور خواهند شد . وقتی تصویر پهلوان رسول خادم را دیدم که با رویی پوشیده کیسه های آرد را برای کمک به محرومین سیستان وبلوچستان بدوش می کشد و بدون ریا و در گمنامی کمک های پهلوان ها و خیرین را به محرومان می رساند یاد این گفته نبی مکرم اسلام (ص ) می افتم که فرزند صالح گلی است از گل های بهشت. روح این پیشکسوت کشتی شاد .
تصویر اصلی مطلب از : حسین موسوی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.