برگزاری ۲۰۰ مجمع بورسی به شکل الکترونیکی در سال جاری
09 دی 1402 - 20:32
شناسه : 72701
0
یک مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، از برگزاری 200 مجمع عمومی شرکت‌های بورسی به صورت الکترونیک در سال جاری خبرداد.
منبع : فارس
پ
پ

پوریا خاوری با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ ناشر مجامع خود را به صورت الکترونیک از طریق سامانه «دیما» برگزار کردند، اظهار کرد: یکی از موارد اصول حاکمیت شرکتی مشارکت حداکثری سهامداران در مجامع است، حال با راه‌اندازی این سامانه محدودیت‌های مکانی برداشته شده و سهامداران می‌توانند با استفاده از آن در مجامع حضور یابند.

وی افزود: بر اساس آمار منتشره سهامداران تا کنون بازخورد مثبتی را نسبت به برگزاری مجامع به صورت الکترونیک داشته‌اند، به نحوی که در این راستا می‌توان به حضور هشت هزار نفر از سهامداران به صورت آنلاین در مجمع پدیده شاندیز اشاره کرد.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاکیدکرد: مجامع الکترونیک شرکت هلدینگ خلیج فارس با ۱۵۰۰ نفر، کاغذ پارس و کاشی سرامیک اردکان نیز با مشارکت بیش از دو هزار نفر صورت گرفت.

تسریع در فرآیندها

خاوری گفت:مجامع عمومی ناشرانی که بدلیل داشتن سهامدار خرد در نوبت دوم برگزار می‌شد، اکنون به سبب بهره گیری از سامانه «دیما» در نوبت اول به حد نصاب رسید.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در پایان تصریح کرد: الکترونیکی شدن مجامع موجب تسریع در فرآیند تصویب دستور جلسات مجامع شده و ادامه این روند می‌تواند تاثیر بسزایی برای سهامداران و در نهایت شکوفایی بازار سرمایه داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.