۱۰ شرکت دانش‌بنیان ‌در فرابورس ایران پذیرش می‌شود
11 دی 1402 - 12:53
شناسه : 72827
0
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: 10 شرکت دانش بنیان منتظر پذیرش در فرابورس ایران در تابلوهای دانش‌بنیان و رشد هستند.
منبع : فارس
پ
پ

محمدعلی شیرازی امروز در حاشیه آیین‌نامه افتتاحیه بازار نوآفرین در فرابورس ایران‌ که با حضور باتأخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای افتتاح رسمی بازار نوآفرین که دارای دو تابلوی دانش بنیان و رشد است، شرکت‌های دانش بنیان و فناور که از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و یا پردیس‌های نوآوری مجوز دارند، در تابلوی دانش‌بنیان پذیرش می‌شوند و تابلوی رشد فرابورس هم برای شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت آپ‌ها هستند که شرکت‌های کوچکی بوده اما ظرفیت پذیرش و رشد دارند.

به گفته وی؛ معیارهای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور نسبت به سایر شرکت‌های معمولی آسانتر است و بدون صف پذیرش در تابلوهای دانش بنیان و رشد قرار می‌گیرند.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه امسال سه شرکت در تابلوی نوآفرین قرار گرفته‌اند، گفت: همچنین دو شرکت دانش بنیان نیز در تابلوی رشد قرار گرفتند و تلاش می‌شود تا آخر سال هفته‌ای یک شرکت دانش بنیان در هیات پذیرش مطرح شود و در حال حضار ۱۰ شرکت دانش بنیان منتظر پذیرش در فرابورس هستند.

شیرازی تفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های معمولی پذیرفته شده در فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میزان سرمایه‌گذاری آنها دانست‌ و گفت:‌ تشخیص دانش‌بنیان بودن با مجوز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و پردیس‌های علم و فناوری است.

وی در مورد عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ نماد جدید مربوط به شرکت‌های جدید در فرابورس گشایش یافته که امروز هم نماد نخ ریس مربوط به آستان قدس رضوی عرضه اولیه می‌شود و برآورد می‌شود تا آخر سال حدود ۱۰ شرکت دیگر نیز عرضه اولیه شوند.

مدیرعامل فرابورس ایران در زمینه تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها گفت: به خاطر بروز تورم، کیفیت صورت‌های مالی و ترازنامه‌های شرکت‌ها وضعیت خوبی ندارد و نیاز به تجدید ارزیابی و به روزرسانی اطلاعات دارد تا کیفیت صورت‌های مالی ارتقا یابد، در آن صورت ارزش‌گذاری شرکت‌ها راحت‌تر و با شفافیت انجام می‌شود.

شیرازی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که تاکنون چه تعداد از شرکت‌های بازار پایه با ارتقا شفافیت به بازارهای بالاتر منتقل شده‌اند گفت: تاکنون ۶ شرکت از بازار پایه به بازارهای اصلی ارتقا پیدا کرده‌اند و حتی شرکت‌هایی از بازار پایه که شرایط پذیرش در تابلوی نوآفرین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند، با کسب شرایط می‌توانند وارد این تابلوها شوند.

وی تأکید کرد: بازار پایه هیچ وقت جمع نمی‌شود، چون شرکت‌های اخراجی از بازار اصلی به این بازار منتقل می‌شوند و اگر شرکتی شرایط بازار پایه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نداشته باشد، وارد بازار توافقی می‌شود.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران؛ شرکت‌های دانش بنیان از نظر سرمایه ممکن است نسبت به سایر شرکت‌ها کمتر باشد، اما مجوزهای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و پارک‌های فناوری باعث شناخت این شرکت‌ها می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.