گسترش منظومه نانوماهواره‌ای برای استفاده در اینترنت اشیاء
25 دی 1402 - 10:44
شناسه : 74100
1

شرکت اسپانیایی ستلیوت به دنبال بودجه برای گسترش منظومه نانوماهواره‌ای خود است.

پ
پ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس‌نیوز، شرکت اسپانیایی ستلیوت به دنبال بودجه برای  گسترش منظومه نانوماهواره‌ای خود است.

بنیانگذار این استارت‌آپ در حالی که اسپیس ایکس برای پرتاب چهار ماهواره تجاری اول خود در سال جاری آماده می‌شود، گفت ستلیوت به دنبال تامین ۳۰ میلیون یورو (۳۳ میلیون دلار) از طریق سرمایه گذاران برای افزودن ۶۴ نانوماهواره به صورت فلکی ایجاد شده است تا اتصال دستگاه‌های خارج از شبکه‌های زمینی را نیز محقق کند.

این صورت فلکی با پروتکل‌های شبکه فایوجی به‌روزرسانی شده که توسط مخابرات زمینی سازگار است، به این معنی که مشتریان می‌توانند بدون نیاز به سخت‌افزار اختصاصی و تخصصی، با دستگاه‌های مختلف به ماهواره‌ها متصل شوند.

بنیانگذار و مدیر عامل این استارت‌آپ توضیح داد، این شرکت از زملن تاسیس خود در سال ۲۰۱۸ تاکنون ۲۸ میلیون یورو جمع‌آوری کرده تا اتصال فضایی به نظارت، ردیابی و سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا را فراهم کند.

وی ادامه داد، این شرکت در مجموع ۱۱ میلیون یورو بدهی، همراه با ۱۷ میلیون یورو سهام از شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت‌های مخابراتی بی‌سیم در اسپانیایی که یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی اسپانیا به شمار می‌روند جمع آوری کرده است. 

 ستلیوت تاکنون توانسته است زیرساختی معتبر برای ارائه خدمات انتقال داده در سراسر جهان بسازد و این بار با هدف افزایش پوشش جغرافیایی خدمات خود به صورت گسترده‌تر، قصد دارد تعداد بیشتری از ماهواره‌ها را در فضا قرار دهد.

با افزودن این ۶۴ ماهواره شرکت ستلیوت با استفاده از شبکه خود برخی از خدماتی مانند ارتباطات اینترنت اشیاء، مانیتورینگ فرآیندها، کشاورزی هوشمند و همچنین مدیریت پیشرفته فعالیت‌های صنعتی را فراهم می‌کند.

جمع‌آوری سرمایه لازم برای ماهواره‌های اضافی یک چالش بزرگ برای این استارت‌آپ است، اما با فراهم کردن این تکنولوژی پیشرفته، این شرکت قادر خواهد بود خدمات دسترسی به اینترنت در مناطقی که پوشش شبکه زمینی ندارند، گسترش دهد.

از آنجا که این استارت‌آپ تاکنون پشتیبانی مالی خود را از اروپا دریافت نکرده است و به سرمایه‌گذاری بیشتر احتیاج دارد، در حال حاضر این درخواست سرمایه جدید می‌تواند اهمیت بیشتری برای پیشرفت این شرکت داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.