دمشق: عراق و سوریه عمق اقتصادی استراتژیک یکدیگر محسوب می‌شوند
01 بهمن 1402 - 20:40
شناسه : 74697
0
وزیر گردشگری سوریه از امضای تفاهمنامه توسعه همکاری در حوزه گردشگری با عراق خبر داد و گفت که پروازهای بین دو کشور افزایش خواهد یافت.
منبع : فارس
پ
پ

وزیر گردشگری سوریه، محمد رامی مرتینی روز یکشنبه بر تمایل بغداد و دمشق برای تقویت روابط همکاری، توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک در زمینه گردشگری و افزایش پروازهای بین دو کشور تاکید کرد.

وی در خصوص سفر روز شنبه خود به عراق و دیدارش با رئیس جمهور این کشور عبداللطیف جمال رشید، گفت که در این دیدار بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تقویت همکاری اقتصادی در حوزه گردشگری گفت‌وگو شده است.

مرتیتی افزود: جمال رشید، سوریه را عمق اقتصادی راهبردی برای عراق توصیف کرده است، همان طور که عراق برای سوریه این گونه است؛ به خصوص که دو کشور از تاریخ مشترط و روابط نزدیک و برادرانه بین دو ملت آن برخوردارند.

وزیر گردشگری سوریه در خصوص نتایج سفر خود به عراق گفت: برنامه اجرایی تدوین شده است که برنامه توسعه همکاری است که در ادامه برنامه‌های قبلی همکاری‌های گردشگری بین دو کشور است.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای برای گردشگری فرهنگی و دینی بین دمشق و بغداد امضا شده است که اکنون این برنامه شامل همکاری برای انواع همکاری‌‌های گردشگری است، به ویژه پس از امکانات و توجه زیادی که دولت سوریه به عراقی‌ها در گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های مرزی برای آمدنشان به سوریه قائل می‌شود.

مرتینی گفت: این همکاری شامل تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری در دو کشور در حوزه گردشگری است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار عراق امروز شاهد رونق هتل‌داری است، طرف سوری در جریان تجربیات عراق در زمینه هتل‌ها قرار گرفت. همچنین طرف عراقی را هم در جریان پروژه‌های در دست اجرا در دمشق و حومه آن، حلب و سواحل سوریه قرار دادیم.

وزیر سوری افزود: ما به دنبال افزایش پروازهای بین دو کشور هستیم و اکنون روزانه پروازهای بین دو کشور انجام می‌شود و یک شرکت در بخش حمل و نقل هوایی بین سوریه و عراق فعالیت می‌کند، اما به دنبال افزایش پروازها هستیم. مخصوصاً در فصول تابستان و فصول زیارت‌های مذهبی و دوره‌هایی که نمایشگاه‌هایی در دو کشور برپا می‌شود.

مرتینی با اشاره به اینکه قبل از جنگ سوریه قریب به یک میلیون زائر سالانه از عراق به سوریه می آمدند، گفت در سال ۲۰۲۳ هم این تعداد به ۲۹۳ هزار نفر رسیده و امسال تلاش می شود که به ۵۰۰ هزار  زائر برسانیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.