عطوان: ۵۵۰ هزار نظامی صهیونیست در سیطره بر غزه ناکام ماندند
14 بهمن 1402 - 16:08
شناسه : 75349
3
یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به اینکه توافق حاصل از نشست پاریس درباره غزه دامی است که آمریکا پهن کرده گفت، ۵۵۰ هزار نظامی صهیونیست در سیطره بر غزه شکست خوردند و مقاومت هرگز از شروط خود برای آتش‌بس عقب‌نشینی نخواهد کرد.
پ
پ

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در یادداشت جدید خود به طرح مطرح شده در نشست پاریس که اخیرا میان هیئت‌های قطری و مصری و صهیونیستی و آمریکایی درباره آتش‌بس در نوار غزه برگزار شد اشاره کرده و نوشت، تا این لحظه رهبری جنبش حماس در غزه پاسخی به پروژه آتش‌بسِ حاصل از نشست چهارجانبه روسای اطلاعاتی قطر، مصر، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در پاریس نداده است.

طرح نشست پاریس با هدف نجات اسرائیل است

عطوان افزود، به احتمال زیاد این تاخیر در پاسخ مقاومت به طرح مذکور، عامدانه بوده و اگر قرار باشد مقاومت با این طرح موافق کند، این موافقت مشروط به خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه و توقف دائمی تجاوزات این رژیم است. روشن است که پیش‌نویس پروژه توافق پاریس در راستای نجات رژیم اشغالگر و احیای نفوذ از دست رفته آمریکا در منطقه است؛ بعد از رسیدن به این نتیجه که نابودی یا شکست حماس غیرممکن می‌باشد و همچنین با توجه به اینکه این جنبش بیش از ۸۰ درصد تسلیحات، نیروهای دفاعی و تونل‌های خود را بعد از گذشت نزدیک به ۴ ماه از جنگ حفظ کرده است.

بر اساس این یادداشت، تنها چیزی که این روزها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آن برنامه‌ریزی می‌کند این است که بیشترین تعداد از اسرای صهیونیست را آزاد کند تا بتواند بدون هیچگونه فشار داخلی و خارجی وقت خود را صرف تکمیل پروژه آوارگی مردم غزه، سیطره نظامی بر این منطقه، غارت ثروت‌های عظیم گازی و نفتی غزه و انجام شهرک‌سازی‌ها در این منطقه کند. در این بین فریبکاری آمریکا برای اجرای این پروژه صهیونیستی، با مطرح کردن ادعای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزهِ خلع سلاح شده، به اوج خود رسیده است.

فریبکاری جدید آمریکا با ادعای حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین

عبدالباری عطوان تصریح کرد، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اطلاعاتی فاش کرد مبنی بر اینکه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی است و از مشاوران خود خواسته تا نمونه‌هایی از کشورهای خلع سلاح شده را جهت الگوگیری از آنها در تشکیل چنین کشوری برای فلسطین معرفی کنند. یک ضرب‌المثل رایج در این زمینه وجود دارد که می‌گوید: «دروغ را از بزرگی آن می‌توانی متوجه شوی». این ضرب‌المثل درباره همین ادعاهای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در زمینه حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی صدق می‌کند.

این نویسنده فلسطینی ادامه داد، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که در کنار هم در جنگ‌های ویرانگر خاورمیانه حضور داشته‌اند، این بار می‌خواهند دام جدیدی را برای مقاومت و ملت فلسطین پهن کنند تا با دروغ‌پردازی دوباره و تبلیغ توهمات خود، پیروزی بزرگی که فلسطینی‌ها در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (روز انجام عملیات طوفان الاقصی) رقم زدند را نابود کرده و میزان تلفات انسانی و مادی رژیم صهیونیستی را کاهش دهند. در این میان چندین واقعیت وجود دارد که صحت گفته‌های ما را ثابت می‌کند:

-نکته اول این است که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا با رای اکثریت پیش‌نویس مصوبه ممنوعیت ورود همه اعضای سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به آمریکا را تصویب کرد و ۴۲۲ نفر به این مصوبه رای مثبت دادند و تنها ۲ رای منفی بود. سوالی که اینجا مطرح می‌شود آن است که آمریکا چگونه از برپایی کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند اما در عین حال از ورود همه اعضای ساف (سازمان آزادی‌بخش فلسطین) به آمریکا که امضاکنندگان توافق «اسلو» بودند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و ۸۰ درصد اراضی تاریخی فلسطین را به این رژیم واگذار کردند و ۶۰ هزار نیرو را برای محافظت از شهرک‌نشینان صهیونیست به کار گرفته‌اند، جلوگیری می‌کند؟

ایالات متحده به عنوان حامی قرارداد شوم اسلو که ۳۰ سال قبل در باغ کاخ سفید امضا شد، طی ۲۰ سال گذشته همواره از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرده تا قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای اعطای حق عضویت به فلسطین به عنوان یک کشور در سازمان ملل را لغو کند. بنابراین به نظر می رسد اگر آمریکا بخواهد کشور فلسطین را به رسمیت هم بشناسد، آن را در آرشیو سازمان ملل نگه خواهد داشت و در عمل کشور فلسطینی برپا نخواهد شد.

-دولت آمریکا همیشه تاکید می‌کند که تشکیل هر کشور فلسطینی باید با توافق دو طرف اسرائیلی-فلسطینی باشد و البته این یک کشور غیرنظامی خواهد بود(کشور خلع سلاح شده). سوال ما این است که چگونه یک کشور فلسطینی بدون سلاح و قدرت نظامی می‌تواند در کنار دشمن، همزیستی کند؛ دشمنی که از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین ابایی ندارد و بنابراین درصورتی که بخواهد تجاوزات خود را تکرار کند، فلسطینی‌ها دیگر هیچ سلاحی برای دفاع از خود نخواهند داشت.

-حاکم واقعی آمریکا در این روزها بنیامین نتانیاهو است نه جو بایدن. این امر را می‌توان به راحتی در رد همه درخواست‌های آمریکا توسط اسرائیل درباره جنگ غزه مشاهده کرد. آمریکا پیشتر متعهد به اجرای همه توافق‌ها درباره آتش‌بس در غزه و بازسازی این منطقه از جمله توافق «شرم الشیخ» در سال ۲۰۱۳ شده بود اما به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبود و همچنان خانه‌ها و ساختمان‌های غزه که در جنگ‌های قبلی ویران شده بودند، به همان صورت باقی ماندند.

۵۵۰ هزار نظامی صهیونیست در سیطره بر غزه ناکام ماندند

عبدالباری عطوان در ادامه یادداشت خود تاکید کرد، ما از رهبران مقاومت در نوار غزه که بزرگترین شکست تاریخی را به رژیم اشغالگر از ۷۵ سال گذشته تاکنون وارد کردند می‌خواهیم که همچنان به همه شروط خود برای آتش‌بس پایبند باشند و هرگز در دامی که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و عربی پهن کرده‌اند نیفتند؛ زیرا بارزترین اهداف توافق حاصل از نشست پاریس، نجات اسرائیل از شکست یا کاهش پیامدهای آن و تلاش برای تحمیل شروط این رژیم بر مقاومت است. همچنین باید یادآوری کنیم آمریکا که حامی این توافق می‌باشد، همان طرفی است که همراه با متحدان غربی خود نه تنها مانع از تداوم اتجاوزات اشغالگران علیه غزه نشد بلکه از این تجاوزات حمایت نیز می‌کند و جنگ گرسنگی را علیه بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به راه انداخته و حتی مانع رسیدن نان و شیرخشک برای کودکان غزه می‌شود.

در ادامه این مقاله آمده است، پیروزی مقاومت نزدیک است و ۵۵۰ هزار نظامی صیهونیست نتوانستند بر نوار غزه سیطره پیدا کرده و مقاومت را نابود کنند و همه این موارد صحت گفته‌های ما را ثابت می‌کند. درباره مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت ورود اعضای حماس و جهاد اسلامی به آمریکا باید تاکید کنیم که یحیی السنوار (رئیس حماس در نوار غزه) و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و همه ژنرال‌ها و رزمندگان مقاومت در غزه و کرانه باختری هیچ اهمیتی به اینگونه اقدامات واشنگتن نمی‌دهند و هرگز به فکر ورود به آمریکا نبوده‌اند؛ زیرا آنها آرزو دارند به عنوان شهید وارد بهشت جاودان شوند و این مصوبه آمریکا برایشان مضحک و مسخره است.

منبع: تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.