ریاض : تا زمانی که کشور فلسطین ایجاد نشود، هرگز با اسراییل روابط برقرار نمی کنیم
18 بهمن 1402 - 11:50
شناسه : 75595
3
وزارت امور خارجه عربستان بامداد چهارشنبه در واکنش به اظهارات جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تشکیل نشود، هرگز با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار نخواهد کرد.
پ
پ

عربستان اعلام کرد: تا زمانی که دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی به رسمیت شناخته نشود و حمله به غزه متوقف نشود، روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد شد.
وزارت امور خارجه عربستان افزود که توقف حمله به غزه و خروج همه نظامیان صهیونیست از این منطقه شرط برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا ، این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه عربستان و اسرائیل مایل به ادامه گفتگوهای عادی سازی روابط هستند، اعلام کرد: پیشنهادی جدی برای آزادی گروگان های باقی مانده و وقفه طولانی مدت جنگ غزه ارائه شده است که به دنبال دستیابی به آن هستیم.

کربی روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما حتی پیش از اکتبر و اکنون نیز در حال مذاکره با همتایان خود در اسرائیل و عربستان برای پیشبرد یک توافق عادی سازی روابط هستیم.

وی مدعی شد: ما مطمئناً بازخورد مثبتی از هر دو طرف دریافت کردیم مبنی بر اینکه آنها مایل به ادامه این گفتگوها هستند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.