مقاومت و سناریو های پیدا و پنهان آمریکا
21 بهمن 1402 - 9:59
شناسه : 75840
3
امریکا اگر متحدان وفادار تر و مطمئني پیدا می‌کرد، شکل رفتار خود را تغییر میداد و همیشه مترصد فرصت سازی برای اقدامات خاص خود در نظام جهانی است.
نویسنده : دکتر کیومرث یزدان پناه درو/استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران
پ
پ

نیروهای  مقاومت ، به زخم بی‌درمان برای امریکا تبدیل شده است.ایالات متحده آمریکا اگر چه به مرحله اقناعی برخورد سخت با جریان نیروهای مقاومت در غرب آسیا رسیده و از این به بعد به کوچکترین حرکت نیروهای مقاومت در منطقه واکنش فوری و سخت انجام می دهد ، اما هدف نهایی امریکا در منطقه مهار ایران است و بطور قطعی به دنبال کنترل ایران و ابتدا محدود کردن روزنه های نفوذ آن در منطقه و سپس بستن راههای نفوذی ایران در گستره ژئوپلیتیک غرب آسیا است .

امریکا بعد از خروج از برجام دیگر به دنبال معامله با ایران نیست و گام به گام به دنبال مهار  ایران پیش میرود. لذا برخوردهای چکشی و پیش‌دستانه  جدید امریکا علیه اعضای محور مقاومت می تواند اجرای سیاست های جدید آمریکا در منطقه تلقی شود.

امریکا اگر متحدان وفادار تر و مطمئنی پیدا می‌کرد، شکل رفتار خود را تغییر میداد و همیشه مترصد فرصت سازی برای اقدامات خاص خود در نظام جهانی است.

آمریکا همیشه آمریکا است و هیچ یک از رفتارهای تاکتیکی این کشور در سطح جهانی از روی صداقت و دلسوزی برای دیگران نیست لذا ایران نباید به آمریکا شرایط جنگ بدهد 

بسترهای یک ناارامی سخت در منطقه ما فراهم است وگرنه دلیل بر این همه لشگر کشی و گسیل تسلیحات نظامی به منطقه نبود، زدن شاخ و برگ های اصلی مقاومت پیام های خاص خود را دارد که برج مراقبت ایران باید حساس تر از بازیگری در منطقه ، مراقب این پیام ها و سیگنال‌های جهانی باشد

منبع: فرهنگ ایرانیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.