تعداد مناطق حفاظت شده محیط زیستی ۵ برابر شده است
21 بهمن 1402 - 14:22
شناسه : 75874
1
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعدا مناطق حفاظت شده قبل از انقلاب 57 عدد بوده که این تعداد بعد از انقلاب 5 برابر شده و به عدد 309 رسیده است.
منبع : فارس
پ
پ

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح پروژه‌های محیط زیستیگفت: در سال جاری در ۳ مرحله با مبلغی بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۶ پروژه محیط زیستی در کشور افتتاح شد که غالباً به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازی که در محیط زیست کشور رخ داده و همچنین نیازی که به ایستگاه‌های پایش جو، آب و خاک و پایش‌های میدانی در مناطق حفاظت شده مطرح است، بسیاری از پروژه‌ها به این موضوع تعلق دارند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: قبل از انقلاب، تعداد ۵۷ منطقه حفاظت شده داشتیم که اکثراً شکارگاه سلطنتی بوده و یا به قشر خاصی تعلق داشته‌اند اما بعد از انقلاب ۳۰۹ منطقه حفاظت شده داریم که تقریباً ۵ برابر شده و این مناطق در اختیار مردم قرار گرفته است.

سلاجقه تاکید کرد: این مناطق در اختیار مردم قرار گرفت و با حفاظت مشارکتی اوضاع حفاظت بهتر خواهد شد. مردم مناطق را حفاظت، پایش و احیا می‌کنند.

وی درباره قوانین محیط زیستی پس از انقلاب گفت: در بحث آیین‌نامه‌ها، قانون پسماند، هوای پاک، حفاظت خاک، تالاب‌ها و.. را بعد از انقلاب تدوین کردیم که امیدوارم در اجرا شدن این قوانین همه دستگاه های مسؤول کمک کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.