آسمانی آفتابی اغلب شهرها و یخبندان در بام ایران
22 بهمن 1402 - 17:30
شناسه : 75950
3
به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، فردا 23 بهمن اهواز با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود همچنین پنجشنبه ۲۶ بهمن خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و شب آسمان تهران ابری و بارانی است.
منبع : فارس
پ
پ

‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد‌ و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود‌.

وی توضیح داد: از یک‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ تا بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۴، افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود در این راستا‌ اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می‌شود منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در دستور کار باشد.

وی افزود: در سایر نقاط کشور تا روز چهارشنبه ۲۵ بهمن جوی آرام خواهیم داشت، اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد، روز پنجشنبه بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد و با حرکت سامانه بارشی‌، در جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی نیز بارش خواهیم داشت‌.

* ‌۲۶ بهمن ‌‌آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود‌

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود‌، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۹ درجه خواهد بود، همچنین روز پنجشنبه ۲۶ بهمن خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و شب؛ آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود‌.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.