‌ضرورت تربیت نسلی با مهارت‌های چندگانه رسانه‌ای
01 اسفند 1402 - 9:08
شناسه : 76578
3
مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به دانش روز مجهز شوند، گفت: به این منظور ‌تربیت نسلی با مهارت‌های چندگانه برای رسانه‌های امروز و فردا ضروری است.
پ
پ

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مراد عنادی صبح امروز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کرد. او درباره برگزاری نمایشگاه پس از وقفه‌ای شش ساله عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ‌فرصت مناسبی است تا مطبوعات و خبرگزاری‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: برای سنجش بهتر توانمندی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، دست اندرکاران نمایشگاه می‌توانند بررسی کنند که چه میزان از آثار رسانه‌ها تولیدی است؟ و چه میزان به شکل بازنشر از دیگر رسانه‌ها استفاده شده است؟

دکتر عنادی یادآور شد: افزون بر این نمایشگاه مطبوعات فرصت مناسبی است تا شهروندان از نزدیک با نحوه فعالیت مطبوعات و خبرگزاری‌ها آشنا شوند و در صورت نیاز بتوانند مشکلات و نیازهای رسانه‌ای خود را با اهالی رسانه در میان بگذارند.

‌مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم با اشاره به اینکه رسانه‌ها ‌ پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، عنوان کرد: با توجه به این مهم مخاطبان با حضور در نمایشگاه می‌توانند از نیازهای خود برای اهالی رسانه بگویند.‌

وی درباره اینکه برخی رسانه از اعلام دیرهنگام زمان برگزاری نمایشگاه از سوی وزارت ارشاد گلایه دارند، نیز توضیح داد:‌ برگزاری نمایشگاه اتفاق خوبی است. اما این انتقاد به عملکرد دوستان در وزارت ارشاد وارد است، چون انتظار می‌رفت بعد از شش سال ‌برای برگزاری نمایشگاه فرصت کافی به رسانه‌ها داده می‌شد و آنها با آمادگی بیشتری در نمایشگاه حاضر می‌شدند.‌

دکتر عنادی با اشاره به اینکه رسانه در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این روزها‌ در حوزهای مختلف مانند اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی به پیوست رسانه‌ای نیاز است و در این بین برای اینکه رسانه‌ها قدرت تاثیرگذاری لازم را داشته باشند، باید ‌ ‌نقش خود را به درستی ایفا کنند و به رسالت خود پایبند باشند.

‌ضرورت تربیت نسلی با مهارت‌های چندگانه برای رسانه‌های امروز و فردا

مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم با اشاره به اینکه باید به رسالت‌ رسانه بیشتر توجه شود، ادامه داد:‌ به این منظور باید برای فعالیت در رسانه‌ها کادر حرفه‌ای تربیت شود و برای افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان نیز تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به دانش روز مجهز شوند، بیان کرد: به این منظور باید نسل جدیدی از دست اندرکاران رسانه تربیت شوند که به قول معروف از توانایی چند رسانه‌ای برخوردار باشند، که برای این مهم ‌تربیت نسلی با مهارت‌های چندگانه برای رسانه‌های امروز و فردا ضروری است.

دکتر عنادی در پایان یادآور شد: به این منظور نمایشگاه می‌تواند به عنوان کاتالیزور و‌ شتاب‌دهنده‌ عمل کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.