عنادی با مهر مطرح کرد؛ انتظار مخاطب از رسانه این است حلقه واسط او و مسؤولان باشد
01 اسفند 1402 - 16:23
شناسه : 76637
2
مدیر عامل روزنامه جام جم می‌گوید انتظار مخاطب این است رسانه به‌عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان باشد.
پ
پ

دکتر مراد عنادی مدیر عامل روزنامه جام جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از شش سال گفت: این‌نمایشگاه فرصتی است تا اصحاب رسانه‌ها با مخاطبان شأن روبرو شوند. طبیعتاً وقتی مخاطب، عوامل تولید خبر و گزارش را از نزدیک می‌بیند، در این میان بحث اخلاق پیش می‌آید و موضوع اخلاق به عنوان یک عنصر و عامل مورد توجه قرار می‌گیرد. طبیعتاً مخاطب انتظار دارد در سطح رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های حرفه‌ای حتماً اخلاق رسانه‌ای و انصاف رعایت شود و خبرنگار و گزارشگر مرز میان نقد و تخریب را بداند.

وی افزود: همه اینها انتظاراتی است که مخاطب دارد. همچنین انتظار فراتر مخاطب این است که رسانه به‌عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان باشد. اگر رسانه به درستی بتواند نقش خود را ایفا کند، هم مسؤولان در سیاست‌گذاری‌ها می‌توانند رفتار و عملکرد مناسبی داشته باشند، هم نوع مطالبه‌گری مردم، سازمان‌یافته‌تر می‌شود و هم آن‌که می‌دانند از طریق رسانه می‌توانند خواسته‌های خود را انتقال دهند. وضعیت احزاب هم به این شکل است و اگر رسانه‌ها به درستی ایفای نقش کنند، آنها هم مطالبه‌های خود را از طریق رسانه‌ پیگیری می‌کنند. البته پیوست همه این‌مطالب اخلاق رسانه‌ای است.

مدیر عامل روزنامه جام جم ادامه داد: اصل برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خوب است اما اینکه پس از شش‌سال این نمایشگاه را در قالب چهار روز برگزار کردیم، نقدهایی بر آن وارد است. زمان برگزاری این نمایشگاه باید بیشتر می‌شد و برگزاری‌اش حداقل‌ یک‌هفته طول می‌کشید. زیرا فرصتی برای شهرستانی‌ها ایجاد می‌شد تا برنامه‌ریزی کنند و به نمایشگاه بیایند و از نزدیک محصولات رسانه‌ها را در قالب روزنامه، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری ببینند. همچنین با عوامل و اهالی رسانه‌ها آشنا شوند. این علاقمندی میان مخاطبان به خصوص در سراسر کشور وجود دارد.

عنادی گفت در پایان گفت: اگر زمان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیشتر می‌شد، طبعاً اثرگذاری‌اش هم افزایش می‌یافت. از طرفی فرصت بیشتری برای پیگیری مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ایجاد می‌شد. البته در این دوره شاهد برگزاری میزگردها و نشست‌های مختلفی هستیم اما با افزایش تعداد روزهای نمایشگاه، تعداد برگزاری این نشست‌ها و میزگردها هم بیشتر می‌شد. ای کاش به لحاظ ظاهری شاهد صحنه آرایی مناسب‌تر از غرفه‌ها بودیم و این صحنه آرایی‌ها با حوصله‌مندی بیشتری انجام می‌شد. در مجموع اصل برگزاری نمایشگاه اتفاق عالی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.