کشورهای عربی خواستار تحقیق درباره اقدامات تجاوزکارانه نظامیان صهیونیست شوند
02 اسفند 1402 - 15:15
شناسه : 76698
2
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به هتک حرمت زنان و دختران فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست، خواستار واکنش جدی جامعه جهانی به ویژه کشورهای عربی سازشکار شد.
پ
پ

عطوان با اشاره به هتک حرمت زنان و دختران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و غزه این سئوال را مطرح کرد که چرا کشورهای عربی و در راس آنها سازشکاران، خواستار تحقیق بین المللی فوری در این باره نمی شوند؟

وی افزود: ارتکاب جنایات جنگی و پاکسازی نژادی در غزه با توجه به اینکه آمار شهدا به بیش از سی هزار و مجروحان به سه برابر این تعداد رسیده است، نیاز به اثبات ندارد، اما با توجه به گزارش های زیادی که از اقدامات شنیع ارتش اشغالگر در تجاوز به زنان و دختران در کرانه باختری و غزه و اعدام آنها در بسیاری از موارد مخابره شده است، به تحقیق بین المللی فوری در این زمینه نیاز است.

عطوان ادامه داد: رسانه های رژیم صهیونیستی در ابتدای عملیات طوفان الاقصی، هجمه شدیدی را به منظور مخدوش کردن وجهه حماس به راه انداختند و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز با آنها همراهی کرد و رسانه های غربی مانند سی ان ان و بی بی سی نیز این خط خبری را پیش بردند و آن را به شدت انعکاس دادند؛ اما در ادامه به علت نبود مدرک و مستنداتی در این زمینه، بایدن و رسانه های غربی مجبور به پس گرفتن ادعای خود شدند و به افتادن در دام تبلیغات دروغین اسرائیل اذعان کردند.

وی با اشاره به آمار بالای تجاوز به نظامیان زن در ارتش رژیم صهیونیستی و جریان داشتن پرونده های بسیاری در این زمینه در دادگاه های این رژیم اضافه کرد: نظامیانی که به هم نوع و هم کیش خود تجاوز می کنند، در تجاوز به زنان و دختران دشمن فلسطینی خود تردید نخواهند کرد. خطرناکتر از آن، فتواهای صادره از سوی خاخام های اسرائیلی از جمله یک خاخام ارتش این رژیم است که تجاوز به زنان و دختران عرب را مجاز شمرده است.

این تحلیلگر در ادامه به سکوت غربی ها در این زمینه اشاره کرد که از ارزش های اخلاقی و احترام به قوانین جنگی دم می‌زنند.

عطوان با اشاره به ارزش های اخلاقی مبارزان فلسطینی، آنان را جوانانی مومن، متدین و پایبند به تعالیم قرآنی و سنت نبوی دانست و افزود: به همین دلیل بود که مقامات صهیونیست یک مدرک هم از هتک حرمت زنان صهیونیست به دست مبارزان فلسطینی نیافتند.

این تحلیلگر نوشت: دشمنی که دهها هزار کودک و زن را به شهادت رسانده و منازل را بر سر ساکنانش خراب می کند، در تجاوز و اعدام زنان و دختران هم تعلل نمی کند.

وی در پایان از کشورهای عربی خواست که خواستار تحقیق بین المللی در این زمینه شوند.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.