آکسیوس: بایدن، عملیات «طوفان الاقصی» را رویدادی توصیف کرد که جهان را تغییر خواهد داد
25 اسفند 1402 - 14:35
شناسه : 78372
3
یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی، بایدن از آن به عنوان یک رویداد جهانی که می‌تواند تغییر دهنده قرن بیست و یکم باشد، صحبت کرد.
پ
پ

واکنش اولیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این عملیات در متن مصاحبه پنج ساعته او با رابرت هور، بازپرس ویژه در هشت و ۹ اکتبر به تصویر کشیده شده است.

از همان ساعات اولیه پس از این عملیات، بایدن که برای چندین دهه خود را «صهیونیست» معرفی می‌کرد، حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد و به دولت ایالات متحده دستور داد تا حمایت نظامی و دیپلماتیک خود را از متحد کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه بسیج کند.

تماس‌های تلفنی بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چشمگیر بود. نتانیاهو هنوز بابت عملیات حماس شوکه بود.

بایدن روز بعد از عملیات طوفان الاقصی در مصاحبه خود با رابرت هور درباره پیامدهای بالقوه بحران جدیدی در منطقه ارائه نظر کرد و گفت: فکر می‌کنم جهان از این نقاط عطف بزرگ عبور می‌کند که در آن چه اتفاقی در آن لحظه رخ می‌دهد. نتیجه آن بحث‌ها تعیین می‌کند که شش تا هفت دهه آینده چگونه خواهد بود.

وی افزود: فکر می‌کنم موضوع اسرائیل همه چیز را تغییر می‌دهد.

گزارش این پایگاه خبری آمریکایی حاکی از آن است که بایدن در بخشی از مصاحبه خود با هور در هشت اکتبر نظر خود را درباره پیامدهای احتمالی بحران جدید در خاورمیانه بیان کرد.

هور در پایان مصاحبه‌های خود با رئیس‌جمهور گزارشی ارائه کرد که طوفان سیاسی به پا کرد زیرا تصمیم گرفت بایدن را به سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده متهم نکند، اما در طول مصاحبه‌ها درباره از دست دادن حافظه بایدن نیز اظهارنظر کرد.

بایدن در جریان مصاحبه در ۹ اکتبر به هور گفت که با سناتور کوری بوکر (D-N.J.) که در هفت اکتبر در اسرائیل بود، تماس گرفت تا مطمئن شود که حالش خوب است. سخنگوی بوکر تایید کرد که بایدن با سناتور در زمانی که او در آخر هفته حملات در اسرائیل بود، تماس گرفت.

کاخ سفید به سؤالات درباره آنچه بایدن به بازپرس هور در مورد توصیف او از حمله مقاومت فلسطین در هفت اکتبر به اماکن نظامی اسرائیل و شهرک‌های غلاف غزه گفت، پاسخ نداد.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.