چگونه چین، روسیه و ایران در حال ایجاد «روابط عمیق‌تر» هستند
29 اسفند 1402 - 11:47
شناسه : 78668
1
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی‌اش، چند چیز مشترک دارند. هر دو متعلق به گروهی از رهبران هستند که شخصاً هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه هیچ کدام زیاد سفر نمی کنند، هر دو در سال های اخیر به چین رفته اند و به نظر می رسد هر دو کشور به طور فزاینده ای در پی روابط نزدیک تر هستند.
پ
پ

 

این گزارش می افزاید: در ماه دسامبر آنها در کرملین برای گفتگو در مورد جنگ غزه ملاقات کردند. در ۱۸ مارس آقای رئیسی به سرعت به پوتین به خاطر پیروزی «قاطعانه» او در انتخابات تبریک گفت.

برای بسیاری از تاریخ، روسیه، ایران و چین کمتر پشتیبان همدیگر بودند. در قلب امپریالیست ها، آنها اغلب در مناطق یکدیگر مداخله می کردند و برای کنترل مسیرهای تجاری آسیا بعضا روابط خود را به هم می زدند. اما اخیراً اقدامات آمریکا پویایی را تغییر داده است. در سال ۲۰۲۰، دو سال پس از خروج از توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کرد، ترامپ دوباره تحریم را اعمال کرد. مجازات های بیشتری در ژانویه امسال برای مجازات ایران به دلیل حمایت از حماس و حوثی های یمن اعلام شد. روسیه در سال ۲۰۲۲ پس از حمله به اوکراین تحت تحریم‌های غرب قرار گرفت و اخیراً این تحریم ها تشدید شد.

در همین حال، چین با محدودیت‌هایی مواجه است که در صورت انتخاب دونالد ترامپ در ماه نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور، می‌تواند بسیار سخت‌تر شود. این سه نفر که توسط یک دشمن مشترک متحد شده اند، اکنون متعهد می شوند که یک سیاست خارجی مشترک را پیش ببرند: حمایت از دنیای چند قطبی که دیگر تحت سلطه آمریکا نیست. همه پیوندهای اقتصادی قوی تر را مبنای اتحاد جدید خود می دانند.

منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.