نظرسنجی: ۷۱ درصد فلسطینی‌ها از طوفان الاقصی حمایت کردند/ ۸۴ درصد خواهان استعفای محمود عباس شدند
02 فروردین 1403 - 18:23
شناسه : 78813
0
مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین با بیان اینکه ۵۵ درصد از مردم غزه غذای کافی در اختیار ندارند، عنوان کرد: «۱۹ درصد از ساکنان غزه قادر به دستیابی به آب نیستند و ۷۷ درصد با دشواری می‌توانند آب تهیه کنند.
پ
پ

بر اساس این نظرسنجی که در ۵ مارس انجام شد، ۸۴ درصد خواهان استعفای «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند و ۶۵ درصد اعلام کردند تشکیلات خودگردان باری بر دوش مردم فلسطین است.

بر این اساس، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در صورتی که در مقابل محمود عباس کاندید شود، ۷۰ درصد آرا را به دست خواهد آورد و وی (محمود عباسس) تنها ۲۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد.

طبق این نظرسنجی، ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان از حماس، ۲۷ درصد از فتح، ۶۱ درصد از «یحیی السنوار»، رئیس حماس در غزه و ۱۴ درصد از محمود عباس اعلام رضایت کردند.

همچنین ۷۱ درصد از تصمیم حماس در آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر حمایت کردند و ۷۳ درصد با طرح امریکایی عربی برای ایجاد اصلاحات در تشکیلات خودگردان فلسطین و بازگشت به مذاکرات مخالفت کردند.»

طبق این نظرسنجی، ۷۰ درصد از فلسطینی‌ها در نوار غزه تاکید کردند در صورت حمله ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به منطقه رفح که اکنون میزبان حدود یک و نیم میلیون آواره است، به سمت مصر حرکت نخواهند کرد حتی اگر دیوار حائل میان رفح و مصر فرو ریخته شود.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۷۰ درصد از مردم غزه اعلام کردند یکی از دلایل خودداری از عبور از مرزهای مصر این است که ارتش و پلیس مصر به آوارگانی که از مرز عبور می‌کنند، تیراندازی خواهند کرد.

در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر تا به امروز بیش از ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر زخمی شده‌اند که اغلب آنها از زنان و کودکان هستند همچنین بیش از ۷ هزار نفر همچنان در زیر آوارها باقی مانده‌اند.
منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.