انزجار حماس از سکوت جامعه جهانی در قبال کشتارهای فجیع اشغالگران در بیمارستان شفا
05 فروردین 1403 - 13:25
شناسه : 78975
1
حماس در بیانیه‌ای به شدت از انفعال جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و اطراف آن انتقاد کرد.
پ
پ

حماس با صدور بیانیه ای به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در مجتمع درمانی شفا و اطراف آن واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: حماس به شدت سکوت بین المللی در قبال فاجعه انسانی که ماشین جنگی فاشیستی اشغالگران در بیمارستان شفا و اطراف آن رقم زده اند را مورد انزجار قرار می دهد.

حماس بیان کرد: برای ششمین روز متوالی جنایات وحشتناک اشغالگران در اعدام و سوزاندن منازل، بدون آب و غذا نگه داشتن آنها و کوچاندن اجباری آنها زیر گلوله و آتش ادامه دارد و این در حالی است که این اقدامات نازیسمی واکنشی از سوی جامعه جهانی یا نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد یا سازمان های بشردوستانه بین المللی نداشته است.

در بیانیه حماس آمده است: ما از جهان عرب و اسلام و آزادگان دنیا و مردممان در کرانه باختری و قدس اشغالی و اراضی ۱۹۴۸ می خواهیم که تحرک فوری همه جانبه به منظور فشار حداکثری به منافع اشغالگران و حامیان، به عمل آورند و نهایت تلاش خود را برای یاری مردم ما در غزه در جنگ با ماشین کشتار صهیونیستی به عمل آورند.

حماس بیان کرد: ما در عین حال تاکید می کنیم که این جنایات شنیع خللی در عزم ملت ما و پایداری آن و نیز پایبندی به حق آزادی و تعیین سرنوشت خود ایجاد نخواهد کرد.

پیش از این نیز، دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با انتشار بیانیه ای خواست که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی بخواهند که اقدامات خود علیه غیرنظامیان را در شهر غزه متوقف کند و از آتش زدن ساختمان‌های مسکونی و اقدامات علیه ساکنان این منطقه و آواره کردن آنها به سمت جنوب غزه دست بردارد.

در بیانیه این مرکز حقوق بشری آمده است: ما موارد زیادی از اقدام ارتش اسرائیل در سوزاندن ده‌ها منزل مسکونی در غرب شهر غزه و در حومه مجتمع درمانی شفا را ثبت کرده ایم.

این مرکز حقوق بشری تاکید کرد: نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل این منازل بودند به آتش کشیده اند و مانع از نزدیک شدن افراد برای خارج کردن ساکنان از این منازل یا خاموش کردن آتش شده اند.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.