رهبر انصارالله: ۸۶ کشتی اسرائیلی، آمریکایی و بریتانیایی را هدف قرار دادیم
10 فروردین 1403 - 9:45
شناسه : 79260
2
انصارالله یمن از حمله این جنبش به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا از آغاز عملیات خود در دریاهای سرخ و عرب تاکنون خبر می دهد.
پ
پ

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در یک سخنرانی تلویزیونی که از شبکه ماهواره ای «المسیره» این کشور پخش شد، اعلام کرد که نیروی دریایی وابسته به جنبش از آغاز عملیات خود در دریاهای سرخ و عرب در ۱۹ نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون، ۸۶ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا را هدف قرار داده است.

الحوثی در سخنرانی خود ضمن اعلام این که نیروی دریایی وابسته به جنبش انصارالله یمن در این هفته ۹ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا را در دریاهای سرخ و عرب هدف قرار داده، تاکید کرد که نیروهای این جنبش در این هفته ۱۰ عملیات را با استفاده از ۳۷ موشک بالستیک و بالدار و هواپیمای بدون سرنشین انجام دادند.

رهبر انصارالله یمن همچنین عنوان کرد: در این هفته یک عملیات بمباران موشکی به وسیله موشک های بالدار به سمت «ام الرشراش (نام عربی بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی) برای هدف قرار دادن مواضع متعلق به دشمن اسرائیلی انجام شد.

الحوثی در ادامه خاطر نشان ساخت: حرکت دشمن (رژیم صهیونیستی) در دریا نادر شده و در تلاش است تا جایی که امکان دارد دست به استتار بزند و از نظر رسانه ای و اطلاعاتی اقدام به گمراه سازی کند. تنها راه حل، توقف تجاوزگری، جنایات و محاصره نوار غزه است.

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نیز در این باره از رهبر انصارالله یمن نقل کرد: بر اساس شهادت یک افسر آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا از قرن نوزدهم تاکنون به این سطح از تحقیر نرسیده بود. وضعیت بدی که نیروی دریایی آمریکا بدان رسیده، نتیجه لجاجت این کشور و عدم پذیرش راه حل درست و عادلانه است.

الحوثی در ادامه افزود: لجاجت آمریکا در حمایت از جنایت صهیونیستی و تجاوز به کشورمان، آن را وارد یک تنگنای واقعی کرده است. آمریکا و بریتانیا با وجود افزایش قیمت کالاها، حمل و نقل و بیمه نزد آنها، خود را با اسرائیل وارد مشکل کردند. آمریکا و بریتانیا در حالی به این گرفتاری و ناکامی رسیدند که هنوز در رویارویی نظامی با بخشی از نیروهای مسلح ما هستند.

رهبر جنبش انصارالله همچنین هشدار داد: آمریکا و بریتانیا باید وضعیت خود را تصور کنند در صورتی که درگیر هر گونه حمله زمینی در مقابل صدها هزار قهرمان مورد حمایت میلیون ها نفر شوند. بریتانیا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و به عنوان یک پیرو فرمانبردار همراه آمریکا و یکی از دست های صهیونیسم دخالت می کند. فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا اذعان دارند با موشک هایی روبرو هستند که از یمن با سرعتی بیش از سه برابر سرعت صوت شلیک می شوند و به صورت تلویحی نیز به ناتوانی خود در ساقط کردن این موشک ها یا جلوگیری از رسیدن آنها اعتراف می کنند.

الحوثی در این باره عنوان کرد: آمریکا به سمت ادامه تجاوز به کشورمان حرکت می کند و تجاوزهای آن در این هفته به ۱۳ بمباران هوایی و دریایی رسیده است. تجاوزهای دشمن در این هفته نیز همانند تجاوزهای قبلی شکست خورده و نمی تواند توانایی های نیروهای مسلح ما را محدود کند و بر تصمیم ما برای پشتیبانی از ملت فلسطین تأثیر بگذارد. تجاوز به کشور ما تأثیر نخواهد گذاشت مگر این که بر خلاف خواسته دشمنان، در توسعه توانایی های نظامی سهیم باشد.

شایان ذکر است که نیروهای مسلح وابسته به جنبش انصارالله یمن در همبستگی با فلسطینان ساکن نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در معرض حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار دارند، بیش از چهار ماه است که کشتی های باری تحت مالکیت یا مدیریت شرکت های این رژیم و همچنین کشتی های حامل کالا از مبدا سرزمین های اشغالی یا به مقصد آن را در دریاهای سرخ و عرب با موشک و هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار می دهند و بر تصمیم خود برای ادامه این کار تا پایان تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکید دارند.

در همین حال، تنش در دریای سرخ که به کاهش شدید تردد کشتی های تجاری از کانال «سوئز» و تنگه «باب المندب» منجر شده، با آغاز حملات مشترک نیروهای مسلح آمریکا و بریتانیا و هم پیمانان آنها در ائتلاف بین المللی مسئول انجام عملیات نظامی موسوم به «نگهبان رفاه» به مناطق تحت کنترل انصارالله در ماه ژانویه سال جاری میلادی شدت یافته و به دنبال آن نیز، این جنبش خاطر نشان ساخت که دیگر همه کشتی های دو کشور مذکور را جزو اهداف نظامی خود می داند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با وجود محاکمه خود در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت های نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی به نوار غزه برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال ۱۹۴۸ میلادی، گذشت بیش از دو هفته از آغاز ماه رمضان و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس فوری در این ماه مبارک، همچنان برای صد و هفتاد و چهارمین روز به جنگ مرگبار و ویرانگر در این نوار تحت محاصره ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکنون دست کم ۳۲ هزار و ۵۵۲ شهید و ۷۴ هزار و ۹۸۰ زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.