اسرائیل به سیم آخر زد
22 فروردین 1403 - 15:34
شناسه : 80097
2
با این اقدامات ضد بشری و زیرپاگذاشتن همه قوانین بین المللی و ارزش های اخلاقی و انسانی، گویا رژیم دیگر هیچ اهمیتی به چهره کریه و مخدوشش در جوامع بین المللی و افکار عمومی جهانیان نمی دهد و همچنان که در گذشته در یادداشتی نوشتیم، بر این اساس عمل می کند که آب از سر گذشته و بالاتر از سیاهی رنگی نیست و هرچه بادا باد!
نویسنده : محمدعلی مهتدی
پ
پ

اگر عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر گذشته ، نقطه عطفی در تحولات منطقه ای و حتی بین المللی بود، حمله ارتش صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و ترور شهید زاهدی و تنی چند از دیگر مستشاران نظامی را باید نقطه عطفی در روند تحولات در درون طوفان الاقصی دانست.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی، با توجه به اینکه پس از شش ماه کشتار وحشیانه در نوار غزه و ناتوانی از دست یافتن به هیچ یک از اهداف اعلام شده اش، به اضافه بحران های عمیق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل و خارج، به قول علامه سید حسین نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، عقل خود را از دست داده و کاملا احساساتی ، جنون آمیز و بی توجه به آثار و نتایج اقداماتش عمل می کند.

همه جهانیان شاهد بودند که این رژیم پس از دوهفته کشتارو تخریب  در بیمارستان الشفاء در جنوب نوار غزه چه فجایعی از کشتار بیماران و پزشکان را مرتکب شد و هنگام خروج از بیمارستان صدها جنازه را در اطراف بیمارستان  رها کرد و صحنه هایی را برجا گذاشت که تصور آن هم برای بشریت غیر ممکن است. به این فجایع اضافه کنیم کشتار هفت نفر از کارکنان خارجی آشپزخانه بین المللی که می کوشیدند اندکی غذا به هزاران افراد گرسنه در نوار غزه برسانند. با این اقدامات ضد بشری و زیرپاگذاشتن همه قوانین بین المللی و ارزش های اخلاقی و انسانی، گویا رژیم دیگر هیچ اهمیتی به چهره کریه و مخدوشش در جوامع بین المللی و افکار عمومی جهانیان نمی دهد و همچنان که در گذشته در یادداشتی نوشتیم، بر این اساس عمل می کند که آب از سر گذشته و بالاتر از سیاهی رنگی نیست و هرچه بادا باد!

پس از این کشتارها و ارتکاب فجایع، رژیم در حالیکه  سلاح غیرقانونی گرسنگی دادن و ایجاد قحطی را در نوار غزه به کار می بَرَد وهمچنان تهدید به حمله به رفح و کشتار و آواره کردن مجدد بیش از یک میلیون انسان می کند، از چندی پیش، عملیات ترور افراد در جبهه های خارج را افزایش داده با این توهم که شاید در مقابل همه شکست ها و ناکامی هایش در نوار غزه، پیروزی هایی در خارج از فلسطین دست و پا کند.

در این روند، ترور چند نفر از فرماندهان مقاومت در لبنان و سوریه قرار دارد و آخرین جنایت تا این لحظه، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است؛ هرچند حمله تروریست های تکفیری به شهرهای چابهار، سرباز و راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان را هم باید در همین چارچوب قرار داد.

در این شرایط، دیگر جبهه ها درمحور مقاومت نیز عملیات خود را تشدید کرده و انگشت روی ماشه آماده برای ورود به مرحله تازه ای از مقاومت در منطقه هستند. مقاومت اسلامی در عراق با موشک ها و پهپادهای دور بُرد، شهرهای حیفا و حتی بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داده و در جهت نا امن کردن سواحل شرق مدیترانه برای رژیم حرکت می کند.

ارتش و انصارالله یمن، دامنه جغرافیائی عملیات خود را که  منحصر به دریای عرب و دریای سرخ بود به کل اقیانوس هند و سواحل شرقی و جنوبی آفریقا گسترش داده و عرصه را بر تمامی کشتی ها به مقصد اسرائیل  تنگ کرده است.

در لبنان، مقاومت با استفاده از موشک ها جدید برکان و کورنت، تلفات سنگینی به ارتش صهیونیستی وارد می آورد و بازگشت بیش از ۲۳۰  هزار آواره صهیونیستی به شمال را غیر ممکن کرده است. این در حالی است که ، به گفته آقای سید حسن نصرالله، حزب الله هنوز انبارهای اصلی سلاح های خود را نگشوده و هنوز نیروهای اصلی خود، از جمله نیروهای رضوان را که ماموریت اصلی اش آزاد کردن منطقه جلیل در شمال فلسطین اشغالی است، وارد صحنه عملیات نکرده است.

روشن است که تحولات وارد مرحله ای بین المللی شده. حتی راهپیمائی روز قدس نیز امسال، در پرتو همین تحولات، درهمه جا ، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود و معنی جدیدی برای همه آزادگان و انسان دوستان در سراسر جهان داشت که خود بحث دیگری را می طلبد.اینک جهان چشم به انتظار پاسخ جمهوری اسلامی به حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق است و فضای مجازی پُر شده از گمانه زنی ها و تحلیل های مختلف.

دولت آمریکا که در همه جا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است، با اظهار بی اطلاعی و تظاهر به داشتن اختلاف نظر با دولت نتانیاهو،  می کوشد خود را کنار بکشد. در حالیکه این موضع منافقانه بر همگان روشن است که نماینده سیا در اتاق عملیات رژیم حضور دارد و اگر ارتش صهیونیستی توانسته ظرف شش ماه به جنگ ادامه دهد به دلیل پل هوائی بین آمریکا و این رژیم و دریافت همه انواع سلاح ها و مهمات بوده و گرنه مدت هاست که انبارهای موشک ها و دیگر مهمات رژیم خالی شده است.

گزارش ها از داخل جامعه صهیونیستی حکایت از ترس و نگرانی شدید در همه سطوح و اقشار دارد. داروهای آرامبخش نایاب و حتی بی تاثیر شده شده است. هر لحظه با پدیدار شدن شیئی در آسمان آژیر قرمز در همه جا به صدا در می آید. پاسخ ایران و به عبارت دیگرف محور مقاومت حتمی است اما چگونگی آن بستگی به محاسبات دقیق سیاسی و نظامی دارد. فانتظروا انا منتظرون!

منبع: دیپلماسی ایرانی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.