وال‌استریت‌ژورنال: حماس با طرح آمریکایی آتش‌بس مخالفت کرده است
22 فروردین 1403 - 17:09
شناسه : 80102
1
روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه آمریکا به تازگی یک پیشنهاد آتش‌بس در اختیار جنبش مقاومت فلسطین قرار داده است، خبر داد که حماس با این طرح واشنگتن مخالفت کرده و قصد دارد نقشه راه خود را ارائه کند.
پ
پ

این روزنامه آمریکایی به نقل از میانجیگران گزارش داد که حماس تا حد زیادی طرح ایالات متحده برای آتش‌بس موقت در غزه را رد کرده و در عوض قصد دارد نقشه راه خود را برای توقف دائمی درگیری شش ماهه با اسرائیل ارائه کند.

وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: رد کردن طرح نشان‌دهنده اختلافات گسترده بین دو طرف در چارچوب یک توافق است.

این روزنامه همچنین اینطور گمانه زنی کرد که این موضع حماس نشان‌دهنده اعتماد فزاینده این گروه به این مساله است که فشار دیپلماتیک و داخلی بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ، دست برتر را در مذاکرات به آنها می‌دهد.

نشریه آمریکایی ادامه داد: اختلافات گسترده بین این گروه و اسرائیل که به دنبال گزینه‌هایی برای ادامه عملیات نظامی خود پس از پایان آتش بس است، باقی مانده است.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد که در پایان مذاکرات در قاهره با حضور ویلیام برنز رئیس سازمان سیا، طرحی به حماس ارائه شده که پاسخ به آن نیازمند چند روز زمان خواهد بود.

با اینحال محمد نزال از رهبران جنبش حماس گفت که این جنبش، هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا برای آتش‌ بس در غزه دریافت نکرده است.

وی اضافه کرد: اما ما پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌ایم و آن را بررسی می‌کنیم. هر چند که این پیشنهاد پاسخگوی خواسته‌های ما نیست.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.