مدیر اندیشکده چتم هاوس: پاسخ ایران به اسرائیل الگوواره‌ای جدید بود
27 فروردین 1403 - 18:35
شناسه : 80556
0
مدیر ارشد اندیشکده «چتم هاوس» انگلیس پاسخ سنگین پهپادی و موشکی ایران علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را در مناقشات منطقه‌ای بی‌سابقه و یک الگوواره (پارادایم) جدید ارزیابی کرد.
پ
پ

صنم وکیل طی مصاحبه‌ای گفت: اسرائیل در واکنش ندادن به پاسخ موشکی ایران کار سختی در پیش خواهد داشت.

مدیر خاورمیانه اندیشکده چتم هاوس انگلیس معتقد است: این خطر هنوز وجود دارد که این واکنش بتواند به تشدیدهای بیشتر منجر شود. اینکه اسرائیل چگونه و چه زمانی به اقدام ایران پاسخ دهد، همه چیز را تعیین خواهد کرد.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها از روزهای گذشته انتظار چنین پاسخی را از ایران داشتند ولی با این حال حمله متقابل اسرائیل تنش‌ها را تشدید خواهد کرد و خطر سایه جنگی مستقیم بین دو طرف هنوز از بین نرفته است. این مسئله بعید است که اسرائیل بتواند ضربه جدی به ایران بزند ولی گسترش جنگ در منطقه هزینه‌های بالایی به همراه دارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هرچند حمایت کشورش از اسرائیل را تکرار کرد ولی بر این مسئله نیز تاکید کرده است که واشنگتن در هیچ حمله متقابلی علیه ایران شرکت نخواهد داشت.

عضو اندیشکده چتم هاوس افزود: ساکنان کاخ سفید از یک طرف به واکنش ندادن علیه ایران تاکید دارند و از طرف دیگر به انتخابات آتی ریاست جمهوری چشم دوخته اند و بایدن به خاطر سخت‌گیری نکردن در قبال تهران مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.