روایت «بلومبرگ» از افزایش اختلاف اروپایی‌ها در مورد تامین بودجه دفاعی برای مقابله با روسیه
01 اردیبهشت 1403 - 15:30
شناسه : 81079
0
آندری دومانسکی، وزیر دارایی لهستان روز جمعه گفت که کشورش قصد دارد در زمانی که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در ژانویه (دی ماه) به دست می‌گیرد، به‌رغم میل برخی رهبران اروپایی فشار خود را برای افزایش هزینه‌های دفاعی این قاره تشدید کند.
پ
پ

جنگ طولانی میان روسیه و اوکراین که سه سال از آن می گذرد، بحث هایی را در میان رهبران اتحادیه اروپا در مورد چگونگی تامین مالی بخش دفاعی این قاره برانگیخته است.

این گزارش افزود: موضوع مهم افزایش پادمان‌های مشترک علیه روسیه با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن (خرداد) و آغاز ریاست شش ماهه مجارستان به شدت بر اختلاف نظرها می افزاید.

این گزارش افزود: آندری دومانسکی، ‌وزیر دارایی لهستان،‌ که کشورش قرار است ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در ژانویه سال ۲۰۲۵ (دی ماه ۱۴۰۳) بر عهده بگیرد در مصاحبه ای در واشنگتن گفت: «ما به همبستگی بیشتر بین کشورهای اروپایی نیاز داریم». وی تاکید کرد حتی اگر جنگ (میان روسیه و اوکراین) همین فردا به پایان برسد، سطح بالایی از سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در زمینه های دفاعی باید حفظ شود.

گفتنی است لهستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هزینه های دفاعی خود را در مواجهه با جنگ روسیه و اوکراین افزایش داده است.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز چهارشنبه هفته گذشته با انتقاد از سیاست‌های حمایتی اروپا از اوکراین، گفته بود: اوکراین صرفاً با پول و مهمات اروپا و آمریکا به موجودیت خود ادامه می‌دهد. وی با تاکید بر تداوم روابط اقتصادی بوداپست با مسکو تصریح کرده بود: جنگ اوکراین «جنگ مجارستانی‌ها» نیست.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.