اردوغان: نتانیاهوی هیتلر و همدستانش نمی‌توانند از مجازات فرار کنند
04 اردیبهشت 1403 - 16:54
شناسه : 81361
1
رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در جریان بازگشت از عراق به مسائل مطرح شده در جریان این نشست و جنگ غزه پرداخت و بر حتمی بودن مجازات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.
پ
پ

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه حین بازگشت از عراق در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و ضمن تاکید بر ادامه قاطعانه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: تروریسم را به هر طریقی نابود خواهیم کرد، مصمم هستیم و هرگز میدان را به کسانی که با تروریسم و گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند، نخواهیم داد. گروه‌های تروریستی «پ.ک.ک»، «پ.ی.د» و «ی.پ.گ» تهدیدی برای ثبات، توسعه و صلح عراق بوده و رفع این تهدید به نفع عراق است.

اردوغان تصریح کرد: برای امنیت چشم‌انداز توسعه عراق و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی، ضروری است که کانون‌های تروریسم از بین بروند.

رئیس جمهوری ترکیه درباره بحران غزه نیز گفت: ما به تلاش خود برای حل مساله غزه ادامه خواهیم داد. همه می‌توانند این موضوع را نادیده بگیرند یا فراموش کنند اما ما نمی‌توانیم چنین رویکردی داشته باشیم.

وی افزود: اشغال غزه توسط اسرائیل مسیر اشغالگری در مناطق دیگر را باز می‌کند. اسکان تروریست‌های اسرائیلی در شهرک‌های غیرقانونی نیز باعث بی‌پرواتر شدن اسرائیل خواهد شد.

اردوغان با تاکید بر حمایت ترکیه از مساله فلسطین، اضافه کرد: با برادران فلسطینی خود مانند گوشت و پوست هستیم، هیچ کس فکر نکند وقتی حال آنها خوب نیست ما حالمان خوب است.

اردوغان ضمن یادآوری اینکه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه روزنامه‌نگارانی جان خود را از دست دادند، افزود : اسرائیل این حملات را انجام می‌دهد تا آثار آن را پاک کند و قتل عام‌ها و شواهد نسل کشی را از بین ببرد.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: کسانی که از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی صحبت می‌کنند باید این تصویر را ببینند. قابل درک نیست که صدها تن از خبرنگاران در این راه کشته شوند و جهان در برابر این حملات و ظلم سکوت کرده باشد.

وی همچنین تاکید کرد: ما می‌دانیم که نتانیاهوی هیتلر و همدستانش نمی‌توانند از پاسخگویی و مجازات فرار کنند، هر چقدر هم که فرار کند، ما به دنبال آنها خواهیم رفت و روزی فرا می‌رسد که عدالت جنایتکاران را بازخواست خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.